Aktuelt
Bruk kart og kompass. Vit alltid hvor du er.
Godt rekrutteringsvett handler ikke bare om hva du skal og ikke skal, men om å ha et bevisst forhold til valgene du tar før, under og etter ansettelsen. Vi i team HAMNØY har latt oss inspirere av Fjellvettreglene og laget Rekrutteringsvettreglene.
Påsketid er for mange synonymt med turtid. Uansett om du er en fersking eller en dreven fjellvandrer, anbefaler vi at du har Fjellvettreglene med deg på tur – hele året. På samme måte som i en rekruttering handler godt vett ikke bare om hva du skal og ikke skal, men om å ha et bevisst forhold til valgene du tar før, under og etter.
Når påskehøytiden er forbi står april for tur. Etter påsken vil det for mange virksomheter være på høy tid å igangsette nye ansettelsesprosesser. Vår og sommer er høysesong for rekrutteringer. I løpet av sommerperioden er det erfaringsmessig stor bevegelse i arbeidsmarkedet. Det er mange fallgruver du kan gå i når du skal ansette en ny medarbeider. Vi i team HAMNØY har derfor latt oss inspirere av Fjellvettreglene og laget Rekrutteringsvettreglene.
Fjellvettreglene
1 – Planlegg turen og meld fra hvor du går
2 – Tilpass turen etter evne og forhold
3 – Ta hensyn til vær- og skredvarsel
4 – Vær forberedt på uvær og kulde, selv på korte turer
5 – Ta med nødvendig utstyr for å kunne hjelpe deg selv og andre
6 – Ta trygge veivalg. Gjenkjenn skredfarlig terreng og usikker is
7 – Bruk kart og kompass. Vit alltid hvor du er
8 – Vend i tide, det er ingen skam å snu
9 – Spar på kreftene og søk ly om nødvendig
Les mer om Fjellvettreglene hos UT.no
Rekrutteringsvettreglene
1 – Planlegg rekrutteringen og meld fra hvor du skal
2 – Tilpass rekrutteringen etter evne og forhold
3 – Ta hensyn til markedet og andre ytre forhold
4 – Vær forberedt på at rekrutteringsprosessen ikke alltid går som planlagt
5 – Benytt nødvendige verktøy i utvelgelsen for å hjelpe deg selv til å identifisere den beste kandidaten
6 – Ta trygge valg. Gjenkjenn negativ adferd og feil motivasjon
7 – Bruk «kart og kompass». Vit alltid hvor du er og hvor du skal
8 – Vend i tide, det er ingen skam å snu
9 – Spar på kreftene og søk profesjonell rekrutteringshjelp
Godt rekrutteringsvett handler ikke bare om hva du skal og ikke skal, men om å ha et bevisst forhold til valgene du tar før, under og etter ansettelsen. Uansett om du er en fersking eller en dreven rekrutterer, anbefaler vi at du har Rekrutteringsvettreglene med deg i tankene – hele året.
Vi står klar for å hjelpe deg trygt i hamn med din neste rekruttering. Ta kontakt med oss her.
Vi ønsker alle en riktig god påske, god tur og god rekruttering!
Referansesjekk – hva innebærer det og hvem skal jeg oppgi?
Referansesjekk er en viktig del av vår verktøykasse og gir oss et utfyllende bilde av deg som arbeidstaker og kollega. Bli kjent med hvordan vi bruker referansesjekk i våre rekrutteringsprosesser.
Vår metodikk belager seg på å bli så godt kjent med våre kandidater som mulig, med formål om å finne riktig kandidat til riktig kunde. I en suksessfull rekrutteringsprosess har både kunde og kandidat vunnet. Vi bruker ulike verktøy og metoder for dette – og referansesjekk er en viktig del av verktøykassen.
Formålet med referansesjekken er både å kontrollere og komplementere informasjonen vi har fått gjennom CV, søknad, intervjuer og annen kommunikasjon. Med en referansesjekk får vi et utfyllende bilde av deg som arbeidstaker og hvordan du er som kollega.
For innhenting av referanser bruker vi leverandøren Refapp som tilbyr digitale referansesjekker. Referansene dine kan velge å svare på spørsmålene selv i et digitalt spørreskjema, eller de kan velge å bli oppringt og svare på spørsmålene muntlig.
Les om grunnene til hvorfor vi benytter oss av digital referansesjekk her.
Når innhenter vi referanser?
Ingen rekrutteringsprosesser er like og vi justerer prosessen etter behov. Men, vi har fortsatt noen «knagger» og et utgangspunkt som vi legger til grunn. Vanligvis kjører vi referansesjekk etter andregangsintervjuet og før et eventuelt finaleintervju.
Vi setter kandidatopplevelse høyt og ønsker at du som kandidat skal føle deg involvert i prosessen. Du kontrollerer hvilke referanser vi prater med, og du får informasjon før vi tar kontakt med dem.
Hvor mange referanser må jeg ha?
Vi ønsker gjerne å prate med 3 eller flere referanser, men også her justerer vi etter behov. Du kan bli spurt om å oppgi flere eller færre referanser.
Hvem bør du oppgi som referanse?
Vi ønsker ofte å prate med både ledere og kolleger. Dine tidligere og nåværende ledere kan ofte si noe om både erfaring og prestasjon. Det samme kan dine kolleger, men ofte fra et annet perspektiv. Det er verdifullt for oss å få informasjon og synspunkter fra ulike nivåer i organisasjonen. Dersom du er aktuell for en lederstilling vil vi gjerne snakke med både ledere, kolleger på samme nivå og ansatte som har rapportert til deg.
Refapp lister opp flere typer referanser:
- Leder, arbeidsleder og prosjektleder
- Medarbeider eller andre som rapporterer til deg
- Kollega
- Kunde
- Lærer, styreleder, veileder
- Venn eller annen personlig referanse
Les gjerne hele artikkelen til Refapp HER.
Marit Ecklo Brevik har blitt DNV-sertifisert rekrutterer
Kompetanseutvikling er viktig for oss og det er derfor gledelig å annonsere at Marit har blitt DNV-sertifisert rekrutterer.
For oss i HAMNØY er det viktig å kontinuerlig utvikle og utvide kompetansen vår. Det er derfor gledelig å annonsere at rådgiver Marit Ecklo Brevik nylig har blitt DNV-sertifisert rekrutterer.
Sertifisering er for oss en viktig del av vår kompetanseutvikling. Ved å sikre riktig kompetanse sørger vi for at vi kan levere best mulig kvalitet i arbeidet vi gjør som rekrutterere.- Homogen og tilstrekkelig kompetanse innen fagområdet, herunder metode, verktøy og seleksjon
- Vedlikehold og/eller utvikling av kompetanse innen fagområdet
- Bruk av kvalitetssikrede metoder
- At faget utøves basert på ekspertise og gode rutiner innen fagområdet
- At rekruttering blir utført av personer med kompetansen til å sikre ansettelse av rett kandidat
- Forutsigbarhet for kandidatene ved lik praksis av faget
- Gode rekrutteringsprosesser som bidrar til positiv omtale av virksomheten og bygger opp under varemerket
6 gode grunner til digital referansesjekk
Vi bruker ulike verktøy og metoder i våre rekrutteringsprosesser for å finne riktig kandidat til deg som kunde – og referansesjekk er en viktig del. Bli kjent med hvordan og hvorfor vi gjennomfører referansesjekk via Refapp.
Vår metodikk belager seg på å bli så godt kjent med jobbsøkerne som mulig, med formål om å finne riktig kandidat til deg som kunde. I en suksessfull rekrutteringsprosess har både kunde og kandidat vunnet. Vi bruker ulike verktøy og metoder for dette – og referansesjekk er en viktig del.
Formålet med referansesjekken er både å kontrollere og komplementere informasjonen vi har fått gjennom søknad, intervjuer og annen kommunikasjon. Med en referansesjekk får vi et tydelig bilde av kandidaten som arbeidstaker og som kollega.
For innhenting av referanser bruker vi leverandøren Refapp som tilbyr digitale referansesjekker, og det er det flere gode grunner til:
Objektivitet
Spørsmålene vi ønsker å stille referansene blir valgt ut på forhånd slik at alle referansene får samme spørsmål og utgangspunkt. Denne strukturerte og standardiserte innhentingen fjerner både subjektivitet og bias. Dette kan også bidra til å unngå diskriminering da rekrutterernes følelse for kandidaten ikke påvirker eller leder spørsmålene i en subjektiv retning. Summen av dette er en objektiv vurdering med økt troverdighet og validitet.
Kvalitet
Digital innhenting gir referansene mulighet til å formulere egne svar, når det passer for dem. Ofte kan det være enklere å skrive enn å fortelle og referansen får god tid til å tenke gjennom spørsmålene og formulere svarene. Innhenting av svar over telefon er også en mulighet for referansene som ønsker det. Dersom referansen ønsker å bli oppringt, benyttes samme struktur og spørsmål for referansesjekken.
Effektiv og enkelt
Når referansene har svart på spørsmålene, blir svarene automatisk til en strukturert rapport. Automatisering erstatter mye manuelt arbeid og strukturen i rapporten gir en god oversikt og et godt sammenligningsgrunnlag. Dette kan bidra til en enklere beslutningsprosess.
GDPR og sikkerhet
Vi kjenner oss trygge med digital referansesjekk med Refapp. All informasjon blir lagret kryptert og det blir lagt stor vekt på sikkerhet. Systemet har gode sletterutiner og data blir ikke lagret utover rimelig tid.
Les mer om Refapp på refapp.no
Bli kjent med menneskene i HAMNØY: Espen Gismervik
Rådgiverne er vår viktigste ressurs i Team HAMNØY. Bli bedre kjent med rådgiver Espen Gismervik.
Espen startet i HAMNØY i desember 2020 og har siden det hjulpet flere kunder med å dra ansettelser trygt i hamn. I HAMNØY arbeider Espen med rekrutteringsprosesser fra A-til-Å. Han er en stødig prosjektleder og en god sparringspartner for våre kunder. Espen har overordnet ansvar for å gjennomføre grundige og effektive prosesser og arbeider også dedikert med søk og kartlegging etter kandidater.
Espen er født og oppvokst i Kopervik, Karmøys «hovedstad». Han flyttet til USA i 2008 og levde ut «the american dream» i hele 12 år før han vendte snuta hjemover igjen. Han er nå tilbake i Kopervik, hvor han bor sammen med sine 2 barn. Med en noe overdreven amerikansk aksent synger vi «Happy Birthday» for Espen den 29. juli.
Espen har en mastergrad I Business Administration fra Pacific Lutheran University i Tacoma, USA. Han har jobbet innen rekruttering og HR siden 2011. Espen er lisensiert bruker av de arbeidspsykologiske testverktøyene MAP, MAP-X, MATCH-V og Matrigma, og sertifisert som rekrutterer i henhold til DNV-standard for rekrutterere. Kompetansen og erfaringen til Espen gir han et godt grunnlag i jakten for å finne de beste folka til våre kunder.
Hva gjør deg glad?
Latter
Hva liker du å gjøre på fritiden?
Er gjerne ute med båten eller på terrassen med noe godt på grillen
Hva ville du bli når du var liten?
Snekker
Hvorfor rekrutteringsbransjen?
Det var litt tilfeldig at jeg havnet i rekrutteringsbransjen. Da jeg var ferdig med masteren i 2010 var det fremdeles et labert arbeidsmarkedet i USA. Men så kom jeg over en stilling som rekrutterer, og fant raskt ut at dette var noe jeg trivdes med.
Hva er det beste med å være rådgiver/rekrutterer?
Jeg liker å bli kjent med så mange spennende mennesker, både kandidater og de som skal ansette. Det er mange utrolige selskaper der ute som vi ikke hører om i det daglige. Det er kjekt å kunne hjelpe noen finne det neste steget i deres karriere.
Hva er din favoritt del i rekrutteringsprosessen?
Det er mange spennende deler i den prosessen, men jeg liker veldig godt førstegangs intervjuene, hvor jeg får bli bedre kjent med kandidatene.
Hvordan ser arbeidshverdagen din ut?
Min arbeidsdag er veldig variert, og det er det som gjør den kjekk! Det er mange samtaler med gode kandidater over hele landet, jeg møter mange spennende selskaper, og ikke minst godt samarbeid med kjekke kollegaer.
Livsmotto
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil.
—
Trenger du rekrutteringsbistand? Eller på jakt etter nye jobbmuligheter? Ta gjerne kontakt med Espen på telefon 912 49 465 eller mail eg@hamnoy.no dersom du har spørsmål om en stilling eller ønsker en generell samtale.
Employer branding – hvorfor er det så viktig?
Employer branding handler om å posisjonere seg som en attraktiv arbeidsplass for nye og eksiterende ansatte. Har du en strategi for å lykkes med dette?
Employer branding er kort fortalt en viktig del av det totale omdømme av bedriften som arbeidsgiver. Det handler om selskapets identitet, kultur og verdi i arbeidsmarkedet. Employer branding i praksis handler om å posisjonere seg i markedet som en attraktiv arbeidsgiver.
Kampen om de beste talentene blir stadig tøffere og mer kompleks. Finn.no sin jobbundersøkelse viser oss hvor eksepsjonelt dagens arbeidsmarked er.
Virksomheter er avhengige av å kunne kapitalisere på tanker og ideer fra eksisterende og nye medarbeidere for å fornye seg, skape innovasjon og opprettholde konkurransekraft. Å bygge et employer brand er derfor ikke bare viktig for å synliggjøre bedriften, det er også en lønnsom investering. I bunn og grunn dreier employer branding seg om å beholde ansatte og samtidig tiltrekke seg nye attraktive kandidater.
Det som ofte skiller vellykkede virksomheter fra mindre vellykkede er de som forstår sin egen kultur og lykkes i å vise den utad. Disse virksomhetene vil også ha bedre forutsetninger for å rekruttere personer som matcher kulturen, da kandidater har et tydeligere bilde på virksomhetens verdier og visjoner. Hvem er vi i dag? Hvor ønsker vi å være i fremtiden – og hvordan kommuniserer vi dette internt og overfor nye medarbeidere? Vi i HAMNØY hjelper deg med rekruttering og employer branding fra A-til-Å.
Vi i HAMNØY har tung erfaring og kompetanse innen employer branding og markedsføring. Vi hjelper våre kunder blant annet med utvikling av employer branding-strategi, lage og gjennomføre merkevarebyggende rekrutteringskampanjer og utvikling og drift av karrièresider.
Nysgjerrig? Kom i kontakt med oss her.
Bli kjent med menneskene i HAMNØY: Johanna Grindhaug
Rådgiverne er vår viktigste ressurs i Team HAMNØY. Bli bedre kjent med rådgiver - research & analyse Johanna Grindhaug.
Siden juni 2023 har Johanna bistått kunder med å dra ansettelser trygt i hamn. Johanna har særlig fokus på informasjonsinnhenting, analyse og kartlegging av aktuelle bransjer, segmenter og markeder, og arbeider dedikert med søk og kontakt med kandidater. I tillegg til å arbeide med rekrutteringsprosesser fra A-til-Å, bistår hun også med utlysning og markedsføring av ledige stillinger.
Johanna er født og oppvokst på Åkra på Karmøy. Hun tilbrakte sine første studieår i Bergen, hvor hun tok en bachelorgrad i arbeids- og organisasjonspsykologi ved UiB. I dag bor hun i storbyen Oslo, hvor hun tar en mastergrad i organisasjon, ledelse og arbeid ved UiO, samtidig som hun jobber hos oss fra Oslo-avdelingen. Heldigvis for oss tar hun ofte turen til kontoret i Haugesund på LØÅ.
Kompetansen til Johanna gir henne et godt grunnlag og en verdifull innsikt i viktigheten med en god rekrutteringsprosess. Med sin positive innstilling er Johanna klar for å ta fatt på alle typer rekrutteringsprosesser.
Hva gjør deg glad?
Veldig mye! Men god mat og godt selskap er noe som gir meg veldig mye glede.
Hva liker du å gjøre på fritiden?
Jeg sier ikke nei takk til en uke fylt med trening, tur- og/eller skigåing, eller det å være turist i egen by og nyte hva fine Oslo har å by på sammen med venner og familie.
Hva ville du bli når da var liten?
Tannlege.
Hvorfor rekrutteringsbransjen?
Rekrutteringsbransjen ble en retning jeg ønsket å gå inn i da jeg lærte mer om det gjennom studiet. Det var kanskje “jakten” i å finne riktig kandidat som appellerte mest til meg. Samtidig er det en utrolig spennende å få jobbe tett sammen med spennende kunder, i tillegg til å bli kjent med mange ukjente og kjente bransjer og mennesker.
Hva er det beste med å være rådgiver/rekrutterer?
Det beste med jobben som rådgiver/rekrutterer er å få være med på hele prosessen, hvor jeg får muligheten til å lære og utvikle meg i takt med teamet og bransjen.
Hva er din favorittdel i rekrutteringsprosessen?
Min favorittdel av rekrutteringsprosessen er nok Å-en – ingenting slår følelsen av å stå på målstreken med den perfekte kandidat som er i tråd med kundens behov.
Hvordan ser arbeidshverdagen din ut?
Variert! Dagen starter ofte med en god kopp kaffe sammen med kollegaer, for deretter å gyve løs på søk- og kontaktarbeid eller møter med kunder og kandidater. I tillegg innebærer rollen også administrative arbeidsoppgaver i forhold til intervjuinnkallinger og kartlegging av bransjer og behov i markedet.
—
Åpen for nye muligheter? Ta gjerne kontakt med Johanna på telefon 959 33 056 eller mail jg@hamnoy.no dersom du har spørsmål om en stilling eller ønsker en generell samtale.
5 tips til en god LinkedIn-profil
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk og vi i HAMNØY bruker LinkedIn aktivt for å søke etter aktuelle kandidater til ledige stillinger. Så hvordan kan du bruke LinkedIn til å være synlig i jobbmarkedet og fremstå som en god kandidat?
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk på internett. Her kan du knytte kontakter, følge spennende virksomheter og holde deg oppdatert på hva som skjer i arbeidsmarkedet. LinkedIn har de siste ti årene blitt mer og mer populær i Norge og ifølge Ipsos har ca. 29% av befolkningen profil på LinkedIn.
Vi i HAMNØY bruker LinkedIn aktivt for å søke etter aktuelle kandidater til ledige stillinger hos våre kunder. Så hvordan kan du bruke LinkedIn til å være synlig i jobbmarkedet og fremstå som en god kandidat? Her kommer fem tips fra oss i HAMNØY.
1. Lag deg en LinkedIn profil
Første steg for å skape en god LinkedIn-profil er selvfølgelig å ha en profil. Uavhengig av hvilken jobb og bransje du tilhører eller ønsker å tilhøre, er det alltid bra med en LinkedIn-profil. Dette gjelder både om du er inne på tanken om å finne en ny jobb, eller om du kun ønsker å holde deg oppdatert på hva som skjer i markedet.
2. Skap et godt førsteinntrykk
For oss som rekrutterere blir profilen din på LinkedIn vårt førsteinntrykk av deg. Det er derfor viktig å ha en oversiktlig profil og alltid ha i bakhodet hvordan profilen din fremstår. Har du et profilbilde? Bra. Har du skrivefeil i profilen din? Ikke bra.
På LinkedIn bør du ha et profesjonelt bilde, et tydelig, oppstilt bilde som viser hvem du er. Se over profilen din etter skrivefeil eller andre feil som ikke bør være der.
3. Hold profilen din oppdatert-
Det er viktig at du følger opp LinkedIn-profilen din. Legg gjerne til nye arbeidsoppgaver du har fått i stillingen din, kurs du har deltatt på eller sertifiseringer du har oppnådd. Når vi søker etter kandidater, bruker vi ofte sted/lokasjon som et søkeord. Det er derfor lurt å passe på at lokasjonen din på LinkedIn samsvarer med der du faktisk bor.
Er du på jobbjakt? Bruk “Open to work”-funksjonen som LinkedIn tilbyr. Dette gjør deg tydeligere i markedet og enklere for oss å finne. Er du ikke lenger på jobbjakt, kan det være lurt å fjerne denne funksjonen igjen. Vi elsker en oppdatert LinkedIn-profil!
4. Forklar hva du jobber med
Dette er kanskje det viktigste punktet. Når vi søker etter kandidater, bruker vi stikkord som er relevante for stillingen. Dette er ikke nødvendigvis stillingstittelen, men arbeidsoppgaver, hva bedriften arbeider med eller ferdigheter som trengs i jobben. Det er derfor lurt å utfylle profilen din med mer enn bare stillingstittelen din. Dette øker sannsynligheten for at du dukker opp i søket vårt. Under stillingen din kan du skrive med stikkord hvilke arbeidsoppgaver og ansvarsområder du har og eller eventuelle programmer du bruker.
Fyll gjerne også ut “om”-seksjonen i profilen din. Her kan du skrive litt om hvem du er, interessene dine, erfaringer og hva du jobber med.
5. All erfaring er god erfaring
Er du nyutdannet og uten mye “relevant” erfaring? Ikke bekymre deg, all erfaring kan vise seg å være relevant. Frivillige verv i løpet av utdannelsen, ekstrajobber som barnevakt eller hundepasser? Dette kan fortelle oss mye om hvem du er som person, så ta det med.
__________
Sånn! Da har du en sterk LinkedIn-profil. Nå er sannsynligheten større for at vi finner deg.
LinkedIn er den plattformen vi bruker mest for å få kontakt med aktuelle kandidater for stillinger. Vi sender melding til profiler som matcher stillingen vi jobber med, og så tar vi gjerne en prat med personen. Dette er en helt uforpliktende og uformell samtale for å bli litt bedre kjent med deg og dine erfaringer.
Følg med i innboksen din, så snakkes vi kanskje!
Bli kjent med menneskene i HAMNØY: Ida Eide
Rådgiverne er vår viktigste ressurs i Team HAMNØY. Bli bedre kjent med rådgiver - digital markedsføring og research, og fagansvarlig markedsføring, Ida Eide.
Ida startet i Hamnøy i september 2021 og har siden hjulpet flere kunder med å få ansettelser trygt i hamn. I HAMNØY arbeider Ida med målrettet digital markedsføring for å øke synligheten til både oss og våre kunder.
Ida er født og oppvokst i Kopervik på Karmøy. Hun tilbrakte sine studieår i Bø i Telemark, men har kommet seg hjem igjen til Haugalandet og bor nå i Tysvær med sin samboer. 4. august heiser vi alle flagg og synger hipp-hurra for Ida.
Ida har en bachelorgrad i Internasjonal Markedsføring fra Universitetet i Sørøst-Norge, og et årsstudium innen Digital Markedsføring. Hun har tidligere arbeidet med salg og markedsføring innenfor reiselivsbransjen. Ida har sertifisering innen Google Analytics, Google Display Ads, Inbound Marketing og Content Marketing. Hun har også flere kurs innenfor grafisk design. Kompetansen og erfaringen til Ida gir henne et godt grunnlag for å nå ut til de riktige folka til våre kunder.
Hva gjør deg glad?
Folkene mine. Hunden min Atlas. Gåturer uten gnagsår. Fint vær. God regnjakke. Mestringsfølelse. Begynne på et nytt garnnøste. Oppleve nye ting. Kaffe. God helse. Nyvasket bil. Latter og dårlig humor. Fullførte treningsøkter. Pepsi Max. Tilfeldigheter. Sommer og sol. Varme og kulde. Flotte utsikter. Teknologi og gadgets. Hytteturer. Ro og kaos. Duftlys. Lære noe nytt. En god film eller serie. Musikk. Feire. Å finne inspirasjon i små og store ting. «Pakken din er levert»-melding fra Posten. God mat og drikke. Reise og å få oppleve ulike steder og kulturer. Planlagte overraskelser. Og mye mer.
Hva liker du å gjøre på fritiden?
Jeg liker å bruke fritiden sammen med venner og familie, i tillegg blir det også en del turer sammen med hunden.
Hva ville du bli når du var liten?
Først var det vel noe så tullete som prinsesse eller Barbie, så gikk det over til frisør og videre til lærer, før jeg endte opp som digital markedsfører. Merkelig det der…
Hvorfor rekrutteringsbransjen?
Med bakgrunn i internasjonal markedsføring og erfaring fra reiseliv, var det veldig tilfeldig at jeg havnet i rekrutteringsbransjen.
Hva er det beste med å være rådgiver/rekrutterer?
Det jeg liker best med å jobbe som rådgiver/rekrutterer er å få muligheten til å møte mange forskjellige mennesker, med mange ulike bakgrunner og historier.
Hva er din favorittdel i rekrutteringsprosessen?
Min favorittdel i rekrutteringsprosessen må være utlysning og annonsering. Ingen utlysninger og annonseringer er like og en får bli kjent med ulike målgrupper. Oppfølging og analysering av tallene er også veldig spennende – hva fungerer? Hvilke mennesker responderer? Er det noe vi kan justere for bedre resultat?
Hvordan ser arbeidshverdagen din ut?
Arbeidshverdagen min er veldig variert. Noen dager lyser jeg ut mange stillinger, andre dager kun en. Noen dager redigerer jeg flere podkaster, andre dager ingen. Mange møter, lite møter. Kort lunsj, lang lunsj. Men, hver dag er jeg som regel innom Webcruiter, WordPress, Facebook, Instagram, Linkedin, Mailchimp og AirTable, foruten Google Disk, Kalender og Mail. Adobe sine Photoshop og InDesign, samt Canva har jeg også ofte oppe på skjermen. Som sagt, veldig variert – bortsett fra kaffe – hver dag starter med kaffe.
Livsmotto
Om det er et livsmotto vet jeg ikke, men jeg liker Pippi Langstrømpe sin “det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert.”
—
Åpen for nye muligheter? Ta gjerne kontakt med Ida på telefon 993 68 003 eller mail ie@hamnoy.no dersom du har spørsmål om en stilling eller ønsker en generell samtale.