– I rekrutteringsarbeidet jobber vi som besatt, helt til stillingen er det samme

HAMNØY ble stiftet 10. desember 2014 og var i drift fra januar 2015. Som nyetablert aktør er det mange potensielle fallgruver. Som gründer bestemte jeg meg tidlig for en strategi. Og jeg fikk et godt råd med meg på veien: Hold fokus på fokus.

Team Hamnøy

Etter 2,5 år med intens jobbing er det tilfredstillende å se resultatene av arbeidet som er lagt ned:

  • Vi har siden starten bistått 39 kunder med 108 oppdrag – og 23 av kundene har vi hjulpet to eller flere ganger. Takk for tilliten!
  • Vi er svært opptatt av å bygge en sterk digital posisjon – og dermed opptatt av å utnytte digitale verktøy og løsninger for å søke oss frem til dyktige kandidater. Ny nettside og profil har også gitt resultater: Vi har hittil i år 13.000 unike brukere, en økning på 10.000 fra samme periode i fjor. Vi har i samme periode økt fra 9.000 til 50.000 sidevisninger, en økning på 41.000. Vi lanserte nye nettsider 7. april i år og de siste tre månedene har alene stått for 10.000 av våre unike brukere og 40.000 av våre sidevisninger. Vi har dermed lyktes godt med å skape økt trafikk inn til våre nettsider, noe som er viktig for å samle mer brukerdata som vi kan anvende i vårt arbeid for å levere et best mulig resultat, og dermed bygge en sterkere digital posisjon.
  • Vi har passert 1.300 jobbsøkere siden nyttår. Takk for tilliten!
  • Vi har rundet 650 følgere på vår Linkedin-profil – og samtidig har vi som rådgivere høy fokus på å bygge våre nettverk på Linkedin. Jeg har passert 6.100 følgere på min personlige Linkedin-profil. Vår Facebook-side har i skrivende stund 1.574 følgere. Vi har også profiler på Twitter og Instagram, men Facebook og Linkedin er våre desidert viktigste kanaler i sosiale medier. Følg oss gjerne!
  • Hamnoy.no sin viktigste trafikk-kilde er Facebook med 33 prosent av trafikken hittil i år. 23 prosent av trafikken er direktetrafikk, 13 prosent er fra Google-søk, 13 prosent fra e-nyhetsbrev og 8 prosent er fra Linkedin.
  • Vi jobber systematisk med å utvikle vår database og skape aktivitet via våre e-nyhetsbrev. Vi har nå mer enn 2.200 mottakere av våre e-nyhetsbrev og antallet øker dag for dag.
  • Vi vektlegger å være svært tilgjengelige for kandidater og kunder – enten det er via telefon, sms, messenger, e-post, chat på nettsiden eller linkedin: Å sende en første henvendelse via en melding på Facebook er like naturlig for en jobbsøker i dag som en telefonsamtale.
  • 96 prosent av våre inntekter i 1. halvår 2017 er fra rekrutteringsoppdrag, og de fleste oppdragene er rekrutteringsprosesser fra A-til-Å med en kombinasjon av markedsføring og aktivt søk. 76 prosent av omsetningen er fra kunder på Haugalandet og i Sunnhordland. Trenden er at vi arbeider mer med kunder i Haugesundregionen – og opprettholder omsetningen utenfor regionen – spesielt knyttet til mediebransjen.
  • Vi måler kontinuerlig kundetilfredshet og kandidat-tilfredshet. Per juni 2017 har våre kunder gitt HAMNØY en gjennom­snitt­lig score på 9 av 10 poeng.
  • HAMNØY består nå av tre rådgivere / hodejegere; Else-Margrete Liknes, Pål Meyer (fra 1. september) og Jan Tore Hamnøy. Nå kan vi tilby våre samarbeidspartnere et solid og kompetent team som gir kundene mer fleksibilitet, større kapasitet og ny kompetanse.

Fokus på fokus for oss betyr enkelt og greit at vi skal holde stø kurs og fortsette å hjelpe våre kunder trygt i hamn med av­gjørende prosesser. For oss innebærer det at vi fortsatt skal:

  • være et rekruttering- og råd­givnings­firma med base i Hauge­sund­regionen og hele Norge som arbeids­plass
  • løse mange typer rekrutteringsopp­drag, men det grunn­legg­ende målet skal alltid være likt – å legge til rette for lang­siktig verdi­skapning hos våre kunder. For å oppnå dette har vi defi­nert fire kjerne­verdier som skal kjenne­tegne en­hver Hamnøy-represen­tant i enhver situasjon; Diskré, fleksibel, effektiv og kompetent
  • levere i tråd med vårt kundeløfte: Vi møter deg med respekt og vi be­handler all informa­sjon på en diskré måte. Vi er kompe­tente og effek­tive. Vi er fleksible og til­gjenge­lige. Vi gir oss ikke før du som kunde blir fornøyd
  • levere i tråd med våre etiske retningslinjer – noe som er viktig og nødvendig både av hensyn til kandidater og våre kunder
  • jobbe som besatt, helt til stillingen er det samme

Vi er ydmyke og takknemlige for tilliten vi har fått og får fra våre kunder og kandidater. Vi skal fortsette å holde fokus på fokus samtidig som at vi hele tiden skal utvikle og forbedre oss. Vi ser oss ikke tilbake, men ser frem til fortsettelsen.

Aktiviteten i sommer gir et signal om en aktiv høst i jobbmarkedet. I skrivende stund har vi 13 oppdrag i arbeid, på samme tid i fjor hadde vi ingen aktive oppdrag i juli.

Ta gjerne kontakt nå i sommer dersom din organisasjon har konkrete og umiddelbare rekrutteringsbehov, eller ønsker dialog om fremtidige rekrutteringsbehov. Og; husk at gode prosesser ofte tar tid: Dersom vi starter en prosess i august er det realistisk å gjennomføre en ansettelse i løpet av september. Med tre måneder oppsigelsestid betyr det oppstart +/- 1. januar.

Vår omfattende leder­er­faring og metodiske til­nærming til arbeids­opp­gavene sørger for topp kvalitet i alle ledd. Og like viktig – vi har engasje­mentet til å matche ambi­sjonene. Vi lever av å yte service, og legger vår stolt­het i å alltid være til­gjenge­lige for våre kunder. Ta kontakt og opplev det selv. Send oss gjerne en melding i chatten nede til høyre på nettsiden, så kommer vi raskt tilbake til deg.

Vi ønsker alle våre kunder, relasjoner og kandidater en riktig god sommer.