Advokatfirmaet Responsa søker økonomi- og administrasjonsleder

Økonomi- og administrasjonsleder Advokatfirmaet Responsa AS

Advokatfirmaet Responsa er i vekst og satser offensivt. Som en del av vår strategi søker vi nå etter en kvalitetsbevisst og engasjert økonomi- og administrasjonsleder. Stillingen er nyopprettet og rapporterer til daglig leder. 

Som økonomi- og administrasjonsleder vil du få en allsidig og sentral lederrolle i Advokatfirmaet Responsa. Du vil få et overordnet ansvar for økonomi og administrasjon, og få et særskilt ansvar for god ressursstyring og lønnsom drift. Du vil lede en administrasjon bestående av fire dyktige medarbeidere. 

Vi ser etter en utviklingsorientert person med evne til å tenke helhetlig samtidig som at du har kontroll på detaljene. Du er samtidig jordnær og evner å få med deg andre. 

ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:

  • Økonomi:
    • Økonomistyring (budsjett, regnskap og prognose)
    • Ressursstyring og oppfølging av rutiner og struktur for god oppfølging av advokatene
    • Optimalisering av oppfølging av driftsmidler
  • Administrasjon: 
    • Oppfølging av internkontroll og kvalitetssystem
    • HR- og HMS-oppgaver
    • Forefallende oppgaver
  • Markedsføring og nettverksarbeid

ØNSKEDE KVALIFIKASJONER:

  • Vi ser etter en kandidat med relevant høyere utdanning
  • Noen års arbeidserfaring innen økonomi, administrasjon, regnskap eller revisjon
  • Erfaring med budsjettering, regnskap og rapportering
  • Jobber effektivt med digitale verktøy og systemer
  • Gode språkferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • God kommersiell forståelse og initiativ
  • Operasjonell og strukturert
  • Ser muligheter og har gode problemløsningsevner
  • Gode mellommenneskelige evner 
  • Engasjerer og motiverer andre
  • Samarbeidsorientert

Vi tilbyr en viktig stilling i et av de ledende advokatfirmaene mellom Bergen og Stavanger. Hos oss får du arbeide sammen med ansvarsfulle og dyktige kollegaer med et høyt engasjement for fagområdet, kundene og egen arbeidsplass. Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser og ordnede arbeidsforhold. 

Arbeidssted vil være ved våre kontorer på Stord eller i Haugesund. 

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS, ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200.

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknad. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig.


Søknadsfrist: 24. mars 2020 – søknader behandles fortløpende.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale.