Amedia Distribusjon søker salgssjef

Salgssjef Amedia Distribusjon AS

Vi er i vekst og ønsker å styrke vårt lag med mer kommersiell kraft. Vi har ambisjoner om å skape økt vekst i våre lokale distribusjonsområder, og søker derfor etter en operativ, engasjert og selvgående salgssjef.

Du vil bli vår spydspiss i arbeidet med å hjelpe stadig flere lokale og regionale kunder med gode logistikkløsninger. Arbeidssted vil være med utgangspunkt fra vårt kontor i Oslo sentrum. Stillingen rapporterer til direktør for salg og marked i Amedia Distribusjon.

Som salgssjef får du et fag- og resultatansvar for salg av lokale og regionale logistikkløsninger i vårt distribusjonsnettverk. Du vil primært arbeide i Østlandsområdet. Vår målgruppe er aktøre som tilbyr produkter og tjenester med et logistikkbehov som passer inn i vårt nettverk.

Med vår unike avislogstikk har vi en bred plattform for levering direkte hjem til store deler av Norges befolkning. Våre bud leverer aviser, pakker, matvarer, DM-er, magasiner og andre produkter. Mulighetene er mange. Vår nye salgssjef har klare tanker om hvordan vi kan vokse videre.

ANSVAR OG OPPGAVER:

  • Identifisere, følge opp og forhandle frem avtaler med potensielle lokale og regionale kunder og samarbeidspartnere
  • Identifisere muligheter for mersalg hos eksisterende kunder og partnere
  • Tett samarbeid med kollegaer i Amedia-konsernet og deleide datterselskaper
  • Utvikle salgsbudskap og løfte frem Amedia Distribusjon i markedet
  • Utvikle partnerskap med andre tjenester og selskaper
  • Kontinuerlig forretningsutvikling og delta aktivt i strategiarbeid innen salgsområdet

ØNSKEDE KVALIFIKASJONER:

  • Relevant høyere utdanning (eksempelvis logistikk, salg, markedsføring, økonomi)
  • + 3 års relevant erfaring innen salg av logistikkløsninger
  • Kan vise til gode salgsresultater
  • Det er en fordel om du har arbeidserfaring fra en større virksomhet
  • Har en god logistikkfaglig forståelse og er oppdatert på de siste trendene i bransjen
  • God forståelse og interesse for digitale løsninger
  • Arbeider effektivt med digitale arbeidsverktøy
  • Gode kommunikasjonsevner i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • Opptatt av resultater og kvalitet
  • Sterk på samhandling og samarbeid
  • God kommersiell teft og driv
  • Service- og løsningsorientert
  • Strukturert og selvstendig

Vi tilbyr en sentral og viktig stilling i et selskap i vekst. I Amedia Distribusjon kan vi tilby deg et godt miljø bestående av kompetente og engasjerte kollegaer. Du vil bli en del av et mediekonsern i positiv utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser, ordnede arbeidsforhold, god pensjonsordning og gode forsikringsordninger. Arbeidssted er i våre lokaler i Oslo sentrum.

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. +47 411 02 200, eller rådgiver Pål Christian Meyer, tlf. +47 416 68 192.

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknad. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig.

Søknadsfrist: 18. mars – søknader behandles fortløpende.