Aquafarm Equipment skal ut i verden og søker en teknisk sjef til å sikre høy kvalitet i våre leveranser

Teknisk sjef Aquafarm Equipment AS

Etter flere år med forskning og utvikling står vi foran et kommersielt gjennombrudd. Vår løsning har oppnådd solide dokumenterte resultater i ledende forskningsmiljøer og hos verdens største oppdrettsaktør Marine Harvest. Vi har nylig fått støtte fra EU til kommersialisering og videreutvikling av vår tekniske løsning – og sammen med våre investorer er vi klar for å realisere potensialet i Aquafarm Equipment.

Selskapet rekrutterer nå salgssjef og teknisk sjef som sammen med gründer og daglig leder Atle Presthaug vil utgjøre teamet som får i oppdrag å ta selskapet ut i verden.

Som teknisk sjef vil du ha det overordnede ansvaret for drift og utvikling av leveranser i selskapet og være sentral i videreutviklingen av selskapets produkttilbud til markedet. I dette ligger blant annet ansvar for oppfølging av våre underleverandører, løpende dialog med kunder og lede gjennomføringen av våre leveranser fra signert kontrakt til anlegget er satt i drift.

Du vil få en nøkkelrolle i selskapet og du vil få være med å bygge opp Aquafarm Equipment fra å være et gründerselskap til å bli en sentral aktør i markedet. Vi har et stort internasjonalt potensial, men skal vokse stegvis og kontrollert.

ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:

  • Teknisk planlegging, oppfølging og gjennomføring av leveranser fra A-til-Å
  • Økonomisk oppfølging og ansvar for prosjektene
  • Dokumentering og rapportering til bl.a. offentlige myndigheter
  • Fremforhandling av avtaler med underleverandører
  • Oppfølging av underleverandører og kunder
  • Utvikle prosesser og rutiner som er skalerbare
  • Være involvert i salgsprosesser og utarbeidelse av tilbud

I tillegg til disse oppgavene vil du som en av de første ansatte i selskapet få en avgjørende rolle i utviklingen av selskapet og det kontinuerlige arbeidet med å jakte nye forretningsmuligheter, produktforbedringer og utvikling av nye produkter og løsninger.

ØNSKET UTDANNING OG KVALIFIKASJONER:

  • Relevant utdanning innen tekniske fag, gjerne fra bygg og anlegg
  • Erfaring fra prosjektstyring og byggeledelse
  • Erfaring med norske standarder og forskrifter
  • Fordel med erfaring fra produktutvikling
  • Fordel med kjennskap til NS 9415 og NYTEK-forskriften
  • Du arbeider effektivt med digitale verktøy

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • Trygg og stabil
  • Målbevisst og energisk
  • God arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert og nøyaktig

Du kan vise til solid erfaring innen prosjektstyring og byggeledelse. Relevant høyere utdanning og ledererfaring er en fordel. Du arbeider effektivt med digitale verktøy, har gode lederegenskaper og høy interesse for vårt marked. Du har gode kommunikasjonsevner i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr en strategisk viktig stilling i en virksomhet med stort internasjonalt vekstpotensial og solide aktører i ryggen. Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser og ordnede arbeidsforhold. Arbeidssted er med utgangspunkt i Sunnhordland eller på Haugalandet. En del reisevirksomhet må påregnes.

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. +47 411 02 200, eller rådgiver Else-Margrete Liknes, tlf. +47 969 11 135.

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest.  Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig.

Søknadsfrist: 1. september – søknader behandles fortløpende.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale.