Dølen søker ansvarlig redaktør / daglig leder
Dølen har en unik posisjon og samfunnsrolle i Midt-Gudbrandsdalen. Vi har ambisjoner om digital vekst og styrket posisjon de neste årene. Til å lede dette arbeidet søker vi en engasjert ansvarlig redaktør / daglig leder med hjerte for lokalsamfunnet og lokal journalistikk.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Som ansvarlig redaktør og daglig leder har du hovedansvaret for den daglige redaksjonelle ledelsen, driften og utviklingen av Dølen.
Du kommer til et velfungerende lag som har vunnet flere priser for sin journalistikk de siste årene, og vi ønsker å styrke en allerede sentral posisjon i Midt-Gudbrandsdalen.
Som leder i Dølen har du personalansvar for fire faste ansatte i redaksjonen, pluss frilansere og prosjektmedarbeidere. Du har ansvar for den daglige ledelsen i virksomheten og rapporterer til styret.
Andre sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver blir å
- utvikle det redaksjonelle arbeidet, med spesielt fokus på digital utvikling
- ivareta avisens publisistiske plattform og uavhengighet, og være en garantist for at avisa ivaretar sin uavhengighet, saklighet, relevans og samfunnsansvar
- produsere redaksjonelt innhold, fra store avsløringer til små nyheter
- bygge og pleie kildenettverk og relasjoner
- ta et helhetlig leder- og resultatansvar for avisen
- ta ansvar for økonomi, personal og medarbeiderutvikling
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Vi ser etter en nysgjerrig person som brenner for lokaljournalistikken og med en sterk motivasjon for å ta Dølen til nye høyder. Du må være en god lagbygger, ha økonomisk sans, være uredd og flink med folk. Du setter deg høye mål og får ting gjort. Du deler av kunnskapen og erfaringen din, og setter pris på at kolleger gjør det samme.
Du har nødvendig journalistisk erfaring. Du kan være en erfaren redaksjonell leder eller et journalistisk talent med lederambisjoner – det viktigste er at du har vyer, gjennomføringskraft og evne til å motivere andre. Det er en fordel dersom du har relevant, høyere utdanning, men det viktigste er at du er lærevillig og motivert for jobben.
Videre ønsker vi at du har
- en god vurderingsevne i presseetiske og publisistiske spørsmål
- god erfaring som skrivende journalist
- stor interesse for digitalisering i samfunnet og media
- forståelse og engasjement for innsikt og analyse i det redaksjonelle arbeidet
- en involverende og inkluderende lederstil
- gode språkferdigheter i norsk, så vel skriftlig som muntlig
- førerkort klasse B
Vi oppfordrer deg til å søke, selv om du ikke kjenner deg igjen i absolutt alt som nevnes i denne teksten. Kompetansehull kan alltid tettes, og til syvende og sist er det personlighet, evner og entusiasme for rollen som er avgjørende!
Hvorfor Dølen?
- Dette er en sjelden mulighet til å lede et av landets beste lokale mediehus. Vi har et tydelig digitalt fokus, satser på lyd og levende bilder, i tillegg til at vi gir ut papiravis en gang i uka.
- Et viktig gode med denne jobben er også at du får anledning til å bo i vakre Gudbrandsdalen med alt vi har å by på av fjell, natur, kultur, opplevelser og ikke minst folk!
- Vi tilbyr en lederjobb med muligheter for faglig utvikling, konkurransedyktige vilkår og solid støtte fra både et av landets største mediekonsern, Polaris Media, og Gudbrandsdølens største mediehus, GD, på eiersiden.
Lytt til Stillingspodden fra HAMNØY hvor styreleder, Reidar Kjæstad, forteller mer om stillingen og avisen her:
Søknadsfrist: snarest – vi vurderer søknader fortløpende.
Send inn din CV og søknadsbrev i dag!
ØNSKER DU MER INFORMASJON OM STILLINGEN?
Ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiverne
- Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200
- Tonje Lavik Hansen, tlf. 902 46 867
- Ida Eide, tlf. 993 68 003
Du kan også kontakte Dølens styreleder, Reidar Kjæstad, tlf. 938 66 444.
Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt – også overfor oss i Dølen i den innledende fasen (hvis du ønsker det).
Tiltredelse etter avtale.