Imenco søker Senior QHSE Advisor

Senior QHSE Advisor Imenco

Ønsker du en viktig og spennende rolle i et internasjonalt teknologiselskap med betydelige vekstambisjoner? Hos Imenco vil du jobbe i et erfarent og inkluderende arbeidsmiljø med utviklende og varierte oppgaver. Arbeidet vil være både selvstendig og i team. Du vil først jobbe i et hovedprosjekt ut 2026, vil etter hvert bistå andre prosjekter og selskapet generelt.

Som QHSE Advisor vil du møte ledere, linjeledere, operatører, prosjektledere, ingeniører og annet teknisk personale. 

Arbeidssted vil være ved vår avdeling på Voll i Klepp kommune. En del reisevirksomhet i forbindelse med ditt hovedprosjekt må påregnes. 

Ansvar og arbeidsoppgaver

Vi tror det er avgjørende at du motiveres av å arbeide med helse og sikkerhet på arbeidsplassen, og at du evner å søke sikre løsninger på måter å utføre arbeid på. Du vil jobbe med mennesker i hele organisasjonen, så det er viktig at du klarer å formidle budskapet ditt på en god og effektiv måte. 

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være 

  • fasilitering, utførelse og oppfølging i forbindelse med risikovurderinger og SJA
  • oppfølging av hovedprosjektets montasje av stålkonstruksjoner 
  • utarbeidelse og oppdatering av prosjektdokumentasjon som f.eks. HMS- og kvalitetsplaner
  • HMS-rapportering i prosjekt opp mot kunde  
  • følge opp i avvikssystem, veilede og bistå ved behov
  • oppfølging av dokumentert sikkerhetsopplæring
  • på generelt grunnlag rådgivning og oppfølging av forbedringer i henhold til Internkontrollforskriften, ISO 9001, 14001 og 45001
  • bistå planlegging og utførelse av revisjoner internt, og eksternt ved behov
  • bistå ved Imenco sine prekvalifiseringer opp mot kunder og i databaser

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper 

Vi ser etter deg med relevant utdanning på bachelor- eller masternivå. Vi ønsker at du har minimum tre-fem års relevant arbeidserfaring innen HMS- og kvalitetsarbeid. Lengre relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse. Du har gode språkferdigheter i norsk og engelsk. 

Foruten om dette, vil det være en fordel om du også har

  • god kunnskap om Internkontrollforskriften, ISO 9001, 14001 og 45001
  • erfaring fra tidligere prosjekt
  • kjennskap til byggherreforskriften (ikke et krav)
  • god kjennskap til Office 365, SharePoint, MS Word, Excel, Powerpoint og Adobe Acrobat/Professional

Vi ønsker at du bidrar på tvers av disipliner og fagfelt hos oss. For å få til dette, tenker vi det er viktig at du er lærevillig og fleksibel. I Imenco er vi et lag som jobber sammen – og selv om du er selvstendig ønsker vi oss en medspiller som får energi av å jobbe sammen mot felles mål.

Videre ser vi for oss at du er

  • opptatt av resultater, HMS og kvalitet
  • ansvarsfull, ryddig og strukturert
  • omgjengelig og samarbeidsvillig

Hvorfor Imenco?

  • Interessante og spennende utfordringer. Et hyggelig, fleksibelt og utviklingsorientert miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Hos oss vil du få ansvar og utfordringer som gir utvikling. 
  • Vekst og utvikling. Fra Haugalandet har vi bygd opp et internasjonalt konsern med ca. 400 ansatte. Vi vokser gjennom organisk utvikling og oppkjøp. 
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser, ordnede arbeidsforhold, god pensjonsordning og gode forsikringsordninger. 

Søknadsfrist: snarest – søknader vurderes fortløpende.

Ønsker du mer informasjon om stillingen? 

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiverne 

  • Espen Gismervik, tlf.  912 49 465
  • Johanna Grindhaug, tlf. 959 33 056

Registrer og send inn CV og søknad, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. 

Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt – også overfor oss i Imenco i den innledende fasen (hvis du ønsker det).

Tiltredelse etter avtale.