Vil du være med å digitalisere Den norske kirke? Vi søker kommunikasjonskoordinator digitalisering

Kommunikasjonskoordinator digitalisering Kirkerådet

Vil du bidra til digitale løsninger som kan gjøre hverdagen enklere for våre medlemmer og ansatte? Da kan du være vår nye kommunikasjonskoordinator for digitalisering.

Som kommunikasjonskoordinator for digitalisering i Kirkerådet, vil du få en sentral rolle i den digitale satsingen i Den norske kirke. Du vil få et koordinerende ansvar for kommunikasjon om kirkens ulike digitale løsninger, i tett samarbeid med ansatte i avdeling for internkommunikasjon. Til stillingen hører også et ansvar for å forvalte og utvikle kirkens intranett, som er en integrert del av Kirkens lokale skrivebord.

Arbeidssted for stillingen vil være i våre lokaler i Oslo sentrum. Du vil rapportere til produkteier for Kirkens lokale skrivebord.

Ansvar og arbeidsoppgaver

Som kommunikasjonskoordinator for digitalisering, vil du ha tre hovedansvarsområder. Du vil ha et koordinerende ansvar for kommunikasjon om de ulike digitale løsningene og ansvar for informasjon og opplæring om Kirkens lokale skrivebord. Du vil også ha rollen som produkteier for kirkens intranett.

Dine arbeidsoppgaver vil inkludere å:

  • identifisere muligheter for fellesløsninger og funksjonalitet på intranettet som kan være nyttig for flere avdelinger eller ansatte
  • utvikle og implementere opplæringsprogrammer og -materiell for å sikre at alle ansatte har kunnskap og ferdigheter til å bruke Kirkens lokale skrivebord effektivt og produktivt
  • utarbeide informasjonsmateriell om Kirkens lokale skrivebord
  • ha oppfølgingsansvaret for kirkens intranett, som inkluderer  ansvar for å utvikle og forbedre produktet basert på brukerinnsikt 

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper 

Vi søker deg som både har teknisk forståelse og pedagogiske evner, og som ser verdien av digitale fellesløsninger. Du motiveres av å jobbe i grensesnittet mellom teknologi og mennesker, og du forstår betydningen av god kommunikasjon for å realisere gevinstene av digitaliseringsarbeidet. 

Stillingen som kommunikasjonskoordinator digitalisering forutsetter at du trives med å ta og få oppgaver som ikke alltid har et tydelig svar. Du er nysgjerrig og åpen og trives med endringer.  Videre må du kunne  jobbe systematisk med å forbedre og utvikle våre tjenester. Det er en fordel om du har erfaring fra menighet eller andre deler av kirkeorganisasjonen.  

Videre er det ønskelig at du har

  • høyere utdannelse innen pedagogikk, kommunikasjon, journalistikk eller annet relevant fagområde
  • god teknologiforståelse
  • god formuleringsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
  • god generell digital kompetanse, med vekt på Microsoft 365
  • erfaring med oppbygging av SharePoint-sites er en fordel  
  • evnen til å tilegne deg ny kunnskap og ferdigheter innen fagfeltet
  • erfaring med endringsarbeid i store organisasjoner/virksomheter

Som kommunikasjonskoordinator for digitalisering vil du ha en bred kontaktflate og samarbeide tett med kollegaer på tvers av avdelinger, fagfelt og enheter i kirken. Det er derfor viktig at du er proaktiv, initiativrik og har gode kommunikasjonsferdigheter.

Hvorfor jobbe med digitalisering i kirken? 

Vi kan tilby deg: 

  • å bli del av et team av hyggelige kollegaer som er interessert i å skape gode løsninger for brukere og ansatte
  • å spille en viktig rolle i digitaliseringssatsingen som skal bygge fremtidens kirke
  • en selvstendig og fleksibel arbeidshverdag
  • gode pensjons- og forsikringsordninger
  • konkurransedyktige betingelser

Den norske kirke skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentleglova § 25, jf. kirkeordning for Den norske kirke § 42. Anmodning om å få sitt navn unntatt fra denne må begrunnes i søknaden. Behandlingsgrunnlag etter personvernforordningen er artikkel 6 nr. 1 bokstav b

Ønsker du mer informasjon om stillingen?

Ta gjerne kontakt med  vår rekrutteringspartner Knif Jobb AS for en uforpliktende samtale. 

  • Fredrik A. Deilkås, tel. 984 72 541
  • Tonje Lavik Hansen, tel. 902 46 867
  • Marit Ecklo Brevik, tel. 907 24 333

Registrer og send inn CV og søknad snarest, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt, også overfor oss i Kirkerådets sekretariat i den innledende fasen, dersom det er ønskelig.

Søknadsfrist: 14. januar 2024