Norwegian Offshore Rental søker økonomisjef

Økonomisjef Norwegian Offshore Rental

Vi er i sterk vekst og satser offensivt på fremtiden. Vil du være med på laget?

Norwegian Offshore Rental (NOR) søker en engasjert og målbevisst økonomisjef som motiveres av å hele tiden oppnå mer effektiv drift, kvalitet og utvikling. 

Som økonomisjef vil du få arbeide med spennende og viktige oppgaver i et selskap sterk vekst. Du vil få et helhetlig ansvar for økonomi og finans – og være med å bygge og utvikle området inn i fremtiden. Du vil få en sentral rolle i utviklingen av NOR. 

Vi ser etter en lagspiller som trives med høyt tempo og en allsidig hverdag. Du evner å gå inn i detaljene samtidig som at du ser det store bildet. Det er avgjørende at du går foran med et godt eksempel, og ønsker en jobb med innflytelse og kort vei fra ord til handling. 

Stillingen er nyopprettet og rapporterer til daglig leder.

ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:

  • Overordnet og helhetlig ansvar for finans, økonomi og regnskap 
  • Sikre god likviditetsstyring
  • Risikoanalyser og kalkyler 
  • Gjennomføre økonomiske og markedsmessige analyser
  • Sikre høy kvalitet på internkontroll, rutiner og prosesser
  • Samarbeid med eksterne relasjoner som revisor, banker, forsikringselskap, advokatforbindelser og ulike offentlige myndigheter m.v. 
  • Nøkkelrolle i konsernets videre vekst og utvikling: Bidra i strategiarbeid og konsernets kontinuerlige utvikling – og analysere og synliggjøre forretningsmessige konsekvenser
  • Deltakelse i styremøter, presentere økonomisk styringsinformasjon, og fungere som styresekretær og referent 

KVALIFIKASJONER: 

  • Mastergrad- eller Bachelorgrad innen økonomi
  • + 3 års erfaring fra controlling/økonomi/finans/revisjon/regnskap
  • Erfaring med utvikling av god styringsinformasjon og rapportering
  • Gode Excel-kunnskaper 
  • PowerBI-erfaring er positivt
  • Jobber effektivt med digitale verktøy og systemer 
  • Dyp regnskapsforståelse 
  • Meget gode språkferdigheter i norsk og engelsk

VI SER ETTER DEG SOM:

  • Er opptatt av resultater og kvalitet
  • Har god forretningsforståelse og er kundeorientert 
  • Er strategisk og analytisk – og dermed flink til å se helheten
  • Er ordentlig og pålitelig
  • Har gode samarbeidsegenskaper
  • Trives i et miljø med høyt tempo

Vi tilbyr en trygg og solid arbeidsplass i et vekstselskap med ambisjoner og tro på fremtiden. Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser, ordnede arbeidsforhold, god pensjonsordning og gode forsikringsordninger. Vi flytter innen kort tid inn i våre nye kontorlokaler i Aksdal Næringspark i Tysvær. 

 

For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 20, eller rådgiver – research &  analyse Fredrik Abrahamsen Deilkås, tlf. 984 72 541. 

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest.  Attester og vitnemål vedlegges søknad.  Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig.

 

Søknadsfrist: 7. juni 2022 – søknader vurderes fortløpende.