Stiftelsen Diakonhjemmet søker arkivleder

Arkivleder Stiftelsen Diakonhjemmet

Dokumentforvaltning er viktig i digitalisering av virksomhetene til Diakonhjemmet. Som arkivleder vil du jobbe for å sikre og utvikle virksomhetenes informasjons- og dokumentforvaltning ved hjelp av eksisterende og ny teknologi.

Vår nye arkivleder vil ha tett samhandling mot våre ulike virksomhetsområder. Du vil jobbe proaktivt for god dokumentfangst og bidra med opplæring. Vår nye arkivleder vil ha tett samhandling mot våre ulike virksomhetsområder. Du vil jobbe proaktivt for god dokumentfangst og bidra med opplæring, utvikling og rådgivning for best mulig bruk av sak-arkivsystemet. 

Stillingen som arkivleder er delt 50/50 mellom Stiftelsen Diakonhjemmet og Diakonhjemmet Omsorg AS. Du vil rapportere til Sjef for fellestjenester Stiftelsen.

Arbeidssted for stillingen er i våre lokaler på Vinderen i Oslo.

ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER

Som arkivleder får du overordnet ansvar for arkiv- og dokumenthåndtering. Du vil være en pådriver for videreutvikling av sak- og arkivsystemet vårt, og bidra til økt forståelse i virksomhetene for hva som er god og effektiv dokumentforvaltning. Dokumenthåndtering, journalføring og kvalitetssikring vil inngå som en del av stillingen. Vi har ambisjoner for arkivet og våre digitale løsninger og vi søker deg som motiveres av dette.

Dine andre sentrale ansvarsområdet og arbeidsoppgaver blir å

  • være systemadministrator for sak- og arkivsystemet
  • arbeide med vedlikehold og videreutvikling i samarbeid med eksterne leverandører og egen IT-avdeling
  • ha ansvar for systemopplæring og brukerstøtte
  • videreutvikle arbeidsprosesser, rutiner og arkivplaner
  • bidra til effektivisering og digitalisering av prosesser

KVALIFIKASJONER OG PERSONLIGE EGENSKAPER

Vi ser etter deg som har høy digital kompetanse og forståelse. Du er en person som synes arkivfaget er spennende, og du er ikke redd for å fremsnakke arkiv- og dokumenthåndtering i ulike fora. Som arkivleder hos oss må du ha høyere utdannelse innenfor relevante områder som arkiv, informasjonsforvaltning eller informasjonssikkerhet. Det vil være en fordel at du har erfaring innen ledelse av arkiv, elektronisk arkiv eller dokumenthåndtering. Fagområdet er i endring hos oss, og vi søker deg som synes det er gøy å være pådriver for å bedre arbeidsprosesser. 

Videre ser vi for oss at du

  • jobber systematisk, effektivt og nøyaktig
  • har god kompetanse innen Public360 og Microsoft 365
  • er godt kjent med gjeldende regelverk for arkivområdet, GDPR og annet relevant lov- og regelverk
  • har god arbeidskapasitet, og evner å prioritere arbeidsoppgaver når det er nødvendig
  • har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på både norsk og engelsk

Som arkivleder  hos oss har du en bred kontaktflate internt i organisasjonen og ut mot eksterne leverandører. Det er derfor viktig at du har gode kommunikasjonsferdigheter og evner å samarbeide godt på tvers av prosjekter og organisatoriske skillelinjer.

HVORFOR STIFTELSEN DIAKONHJEMMET?

  • Vi er en arbeidsgiver med et viktig samfunnsoppdrag og store ambisjoner.
  • Du vil få jobbe i en av Norges største ideelle organisasjoner, med et bredt tjenestespekter innen helse, omsorg og utdanning. 
  • Vi har gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Diakonhjemmet ønsker mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller bakgrunn. Det samme gjelder dersom du har hatt opphold fra arbeidslivet.

Søknadsfrist: 02.01.2024 – Vi vurderer søknader fortløpende.

ØNSKER DU MER INFORMASJON OM STILLINGEN? 

Ta kontakt med vår rekrutteringspartner Knif Jobb ved rådgiverne

  • Fredrik A. Deilkås, tlf. 984 72 541
  • Allette Solberg, tlf. 900 20 132
  • Marit Ecklo Brevik, tlf.  907 24 333

Registrer og send inn CV og søknad snarest, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt – også overfor oss i Stiftelsen Diakonhjemmet i den innledende fasen dersom det er ønskelig.

Tiltredelse etter avtale.