Karmøy kommune søker leder for samfunnsplanlegging
Vi søker en person med omfattende prosesserfaring som ønsker å bidra og ha innflytelse i vårt kontinuerlige arbeid med å gjøre Karmøy kommune til en enda mer attraktiv kommune.
Som leder for samfunnsplanlegging i Karmøy Kommune vil du ha overordnet fokus på samfunnsutvikling i kommunen. Du vil få ansvar for å omsette kommunens mål til strategiske planer og overordnede styringsdokumenter og bidra til at disse blir godt forankret hos folkevalgte, befolkning og i en samlet kommunal administrasjon.
Stillingsinnehaver rapporterer til rådmannen.
ANSVAR OG OPPGAVER:
- Ledelse av plan- og utredningsprosesser med fokus på helhetlig overordnet samfunnsutvikling, basert på medvirkning og involvering
- Rådgivning til rådmannen og øvrig administrativ ledelse
- Konkret saksbehandling og gjennomføring av komplekse utrednings- og planoppgaver
- Samhandling med og veiledning til kommunens øvrige administrasjon
- Samhandling med ulike politiske styringsnivåer og forberedelse av saker til politisk behandling
ØNSKET UTDANNING OG KVALIFIKASJON:
- Mer enn 5 års relevant erfaring fra plan- og utredningsarbeid på et overordnet nivå
- Svært god kunnskap om offentlig organisering, styring og forvaltning. Forståelse for, og erfaring med, ledelsesutfordringer i politisk styrte organisasjoner er en fordel
- Evne til å koordinere og lede prosesser og prosjektgrupper – både internt i kommunen og i utadrettet planleggingsvirksomhet
- God forståelse for rammebetingelser og økonomi
- Utstrakt kunnskap om relevant teori og lovverk innenfor overordnet samfunnsplanlegging.
- Brukererfaring med relevante digitale verktøy innen saksbehandling og planlegging
- Gode kommunikasjonsegenskaper, skriftlig og muntlig, er en forutsetning
- Vi ser etter en kandidat med utdanning på masternivå eller tilsvarende med relevant fagkrets innen samfunnsplanlegging- for eksempel med grunnlag i emner innen statsvitenskap/ sosiologi, arkitektur-/ ingeniørfag eller samfunnsøkonomi/ – geografi
VI SER ETTER DEG SOM:
- Er utviklingsorientert og helhetstenkende med et brennende engasjement for kommunens oppdrag
- Har svært gode analytiske evner
- Er relasjonsbygger og trives å jobbe i samhandling med andre
- Ser verdien i å være en god lytter kombinert med evne til påvirkning og beslutning
- Trives med å lede overordnede prosesser som går over tid
- Trives med å utrede og saksbehandle
- Er robust med høy arbeidskapasitet
Vi tilbyr en utfordrende stilling med interessante oppgaver med muligheten til å påvirke kommunens utvikling i de kommende årene.
For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Else-Margrete Liknes, tlf. 969 11 135, eller Stabssjef i Karmøy kommune, Ørjan Røed, tlf 404 05 158.
Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver frem til søknadsfristens utløp, dersom det er ønskelig.
Arbeidssted: Kopervik
Søknadsfrist: 1. juni – søknader vurderes fortløpende.
Tiltredelse: Etter nærmere avtale.