Aktuelt

– Har din organisasjon et rekrutteringsbehov? HAMNØY er klar for høstjakta

I HAMNØY er vi godt i gang med høstjakta. Høsten er en aktiv og viktig rekrutteringstid. Godt rekrutteringsarbeid krever grundig planlegging, god kapasitet og høy innsats. Vi i HAMNØY står klar til å hjelpe deg trygt i hamn med din rekrutteringsprosess.

I HAMNØY har vi god utvikling i kunder og oppdrag – og vi er takknemlig for all tilliten vi får hos kunder og kandidater. Fra vår base i Haugesundregionen har vi hele Norge som vår arbeidsplass. Vi har også bistått enkelte av våre kunder med kvalitetssikring og full prosess ved ansettelser i andre land.

I takt med økt aktivitet har vi bygd opp mer kapasitet og kompetanse. Vårt rekrutteringsteam består nå av fem rådgivere / hodejegere, en researcher, en markedsfører / researcher og en praktikant. Og vi har styrket laget med ny praktikant ut året.

Team HAMNØY består nå av Bjørg Hildrum Saltveit, Tuva Kvalevaag Simensen, Tina Lønning, Stian Helgeland, Else-Margrete Liknes Overøye (permisjon til 31. des.), Kristine Valen, Kristin Øygarden og Jan Tore Hamnøy. Les gjerne mer om vårt rekrutteringsteam.

Vår omfattende ­er­faring og metodiske til­nærming til arbeids­opp­gavene sørger for topp kvalitet i alle ledd. Og like viktig – vi har engasje­mentet til å matche ambi­sjonene.

Søk for oss handler om å treffe rett målgruppe både med god presentasjon, språk, innhold og segmentering i digitale kanaler, kombinert med målrettet aktivt søk og hodejakt ute i markedet. Søk er ferskvare. Nettverk er ferskvare. Vi jobber intenst hver dag for å identifisere og motivere gode kandidater inn i våre prosesser.

Vi har spisskompetanse på digital markedsføring og benytter brukervennlige løsninger som gjør at vi aldri er lenger unna enn en kort melding i en av våre kanaler.

Dersom dere planlegger å gjennomføre en eller flere ansettelser står vi godt rustet til å hjelpe dere trygt i hamn. Dersom du ønsker å ha på plass en ny leder eller medarbeider i løpet av første kvartal neste år er det viktig å komme raskt i gang. En ansettelse i løpet av oktober og tre måneders oppsigelsestid gir oppstart 1. februar. Det er fornuftig å legge til grunn at det tar ca. fem måneder fra oppstart av prosessen til kandidaten kan tiltre stillingen.

Å investere i en profesjonell rekrutteringsprosess fra HAMNØY øker sannsynligheten for at du får ansatt den beste kandidaten i stillingen. Samtidig kan du som kunde bruke all energi på å sikre god drift og utvikling av virksomheten parallelt med at vi jobber for å løse rekrutteringsbehovet på en best mulig måte.

Les gjerne om noen av våre kunder, kundetilfredshet og utsagn fra noen av våre kunder.

Vi lever av å yte service, og legger vår stolt­het i å alltid være til­gjenge­lige for våre kunder. Ta kontakt og opplev det selv.

Dersom du har et spørsmål til oss, eller ønsker at vi tar kontakt med deg, kan du legge inn en melding til oss i vår chat som du finner nede til høyre på skjermen, eller kontakte Jan Tore Hamnøy på tlf. 411 02 200 eller e-post jth@hamnoy.no.

 

Kristin Øygarden ansatt som praktikant

Kristin Øygarden (23) er engasjert som høstpraktikant i rekruttering- og rådgivningsfirmaet HAMNØY. Øygarden er nyutdannet med en master i arbeids- og organisasjonspsykologi fra Universitetet i Bergen.

Kristin Øygarden er engasjert ut året og skal jobbe med research og markedsføring i HAMNØY.

– Jeg ser fram til å kunne anvende kunnskap jeg har tilegnet meg gjennom studieløpet mitt. Samtidig ser jeg også fram til å kunne lære enda mer om rekruttering og seleksjon, sier Øygarden.

Øygarden har kompetanse innen fagområder som utvikling av team-, og organisasjonsutvikling.

– Under studieløpet har jeg hatt en stor interesse for tema som stereotypier, aldring på jobb og personlighetspsykologi. Jeg tror kunnskap innen disse fagområdene kan bidra positivt inn i rekrutteringsprosessen, sier Øygarden.

HAMNØY går inn i årets tre siste måneder med et researcher-team bestående Bjørg Hildrum Saltveit, Kristine Valen og Kristin Øygarden. Researcherne jobber tett sammen med rådgiverne i å få frem et best mulig utvalg av kandidater i våre rekrutteringsoppdrag.

Jan Tore Hamnøy sier i en kommentar at HAMNØY opplever god vekst både i antall oppdrag, kunder og kandidater.

– Vi er takknemlig for tilliten vi får i markedet – og ser frem til å arbeide hardt videre for våre kunder. Vi er glad for at vi har fått en ekstra ressurs som Kristin med på laget nå i en aktiv og viktig høstperiode. Dette er tredje gangen vi rekrutterer en praktikant. Erfaringene har vært svært gode, og vi har som målsetning å gjøre dette til en tradisjon.

Team HAMNØY sertifisert i MAP

Nylig hadde vi i team HAMNØY en fagdag sammen med Hans Marius Norbom fra vår testleverandør Assessio.

Dagen resulterte i økt kompetanse innen arbeidspsykologisk testing og tolkning, i tillegg til sertifiseringer i testverktøyet MAP. Vi synes det er spennende å nå ta i bruk et nytt testalternativ i våre prosesser. Under kan du lese mer om verktøyet.

MAP 

MAP er Assessios egenutviklede test, og et resultat av seks års utvikling basert på de forutsetningene som gjelder i Norden. Testen er skreddersydd for de nordiske landenes språk og kultur, og er derfor i stand til å gi detaljerte beskrivelser av personlighet og å vurdere kandidaters egnethet for bestemte oppgaver og stillinger med dokumentert nøyaktighet.

Du har kanskje hørt på Harald Eia og Nils Brenna sitt radioprogram, “Sånn er du»? Da kjenner du til femfaktormodellen, eller “Big 5” som den også kalles:

  • Målbevissthet
  • Emosjonell balanse
  • Åpenhet
  • Ekstroversjon
  • Sosial Stil

MAP er basert på denne modellen, men har også videreutviklet den. I tillegg til fem globale skalaer inneholder MAP også 25 underskalaer. Sammenlignet med andre tester er skalaene i MAP delvis etterfylt med nytt psykologisk innhold for å øke den prediktive kraften. MAP er også DNV-GL sertifisert.

Rapportene vi får fra testene blir ikke tolket som absolutte svar, men som en veiledende indikasjon på hvordan personligheten til kandidaten sannsynligvis er strukturert og dermed påvirker atferden hennes/hans i ulike sammenhenger. Kandidaten som tar testen blir målt opp mot en normgruppe, dvs. en gruppe mennesker som også har besvart samme test.

Det finnes ingen “gode” eller “dårlige” resultater på disse testene. I våre prosesser måler vi resultatene opp mot en unik personlighetsprofil som er justert til stillingen i begynnelsen av hver prosess. 

Les mer om våre testverktøy her

Kristine Valen har fått fast jobb i HAMNØY

Kristine Valen (26) går fra sommerpraktikant til fast stilling i HAMNØY.

Valen vil kombinere jobb på deltid og studier på fulltid frem til ferdigstillelse av sin master neste vår.

Haugesunderen, som bor i Oslo, har en bachelor i statsvitenskap fra Universitet i Oslo, og har ett år igjen av mastergrad-studier i statsvitenskap og ledelse. Praktikantperioden startet i mai. Valen har raskt blitt en viktig del av teamet. Valen vil primært arbeide med base i Oslo.

Kristine Valen sier at tiden i HAMNØY har gitt mersmak.

– Jeg synes rekrutteringsbransjen er spennende. Å bli en del av HAMNØY gir meg en ekstra motivasjon når jeg nå skal ferdigstille min master. Jeg har hatt lyst til å finne meg en jobb der jeg får jobbe med både mennesker og business. En stilling i HAMNØY er en perfekt mulighet for meg, sier Valen i en kommentar.

Å bidra til gode ansettelser er avgjørende og viktig for utviklingen til alle selskaper.

– Jeg har latt meg imponere over hva teamet i HAMNØY har fått til. Jeg gleder meg til å  få være en del av firmaet videre, avslutter Valen.

Kristine Valen vil jobbe i team med rådgiverne. Hun vil blant annet jobbe med identifisering av aktuelle kandidater til våre ulike oppdrag.

– Vi er glad for at vi får jobbe videre med en ressurs som Kristine, sier Jan Tore Hamnøy i en kommentar.

HAMNØY opplever god vekst både i antall oppdrag, kunder og kandidater – og styrker teamet i takt med etterspørselen i markedet. Vi tenker langsiktig, og tar et steg om gangen.

– Vi er takknemlig for tilliten vi får i markedet. Vi ser frem til å arbeide hardt videre for våre kunder. Vi teller nå syv ansatte. Vi har planer om å gjennomføre en ny ansettelse i løpet av høsten, avslutter Jan Tore Hamnøy.

Trenger du rekrutteringshjelp? HAMNØY hjelper deg trygt i hamn.

I HAMNØY jobber vi alltid som besatt for våre kunder. Også om sommeren. Det er mye som skal på plass i løpet av høsten. Rekruttering krever tid, kompetanse og god planlegging. Vi står klar til å hjelpe deg.

Dersom vi starter en rekrutteringsprosess nå i vekslingen juni-juli er det fortsatt en mulighet for å gjennomføre en god og effektiv ansettelsesprosess innen utgangen av august. Men det haster å komme i gang. Dersom den nyansatte har tre måneders oppsigelsestid vil det vanligvis bety oppstart i den nye stillingen 1. desember.

Dersom du har en målsetning om å få på plass en ny person fra slutten av 2019 anbefaler vi å starte prosessen nå. Vi går deretter  i gang med annonsering og aktivt søk i markedet med målsetning om å bringe ansettelsen trygt i hamn så tidlig som mulig etter sommerperioden.

I HAMNØY har vi god utvikling i kunder og oppdrag – og vi er takknemlig for all tilliten vi får hos kunder og kandidater. Vi har daglig kontakt med interessante personer for fremtidige stillinger enten det er i Haugesund-regionen eller andre steder i Norge.

I takt med økt aktivitet har vi gradvis bygget opp mer kapasitet og kompetanse. I oktober i fjor ble vi fem og fra mars i år består team HAMNØY av seks personer. På samme måte som i fjor styrker vi også kapasiteten ekstra i sommer: 13. mai startet vår sommerpraktikant Kristine Valen. Og 1. august starter Tina Lønning som ny rådgiver / hodejeger. Og vi jakter også en ny rådgiver til vårt rekrutteringsteam

Hos oss arbeider vi i team fra ansettelse til ansettelse. Dette gjør oss mer fleksible og effektive – og bidrar til mer kvalitet og kapasitet i hver enkelt ansettelse.

Aktivt søk for oss handler om å treffe rett målgruppe både med god visuell presentasjon, godt språk, tydelig innhold og segmentering i digitale kanaler kombinert med målrettet aktivt søk og hodejakt ute i markedet.

Alltid tilgjengelig

Dersom dere planlegger å gjennomføre én eller flere ansettelser står vi godt rustet til å hjelpe dere trygt i hamn. Dersom du ønsker å få trygt i hamn en ny ansettelse før sommerferien haster det å komme i gang.  Å investere i en profesjonell rekrutteringsprosess fra HAMNØY øker sannsynligheten for at du får ansatt den beste kandidaten i stillingen.

Les gjerne om noen av våre kunder, kundetilfredshet og utsagn fra noen av våre kunder.

Vi lever av å yte service, og legger vår stolt­het i å alltid være til­gjenge­lige for våre kunder. Ta kontakt og opplev det selv.

Dersom du har et spørsmål til oss, eller ønsker at vi tar kontakt med deg, kan du legge inn en melding til oss i vår chat som du finner nede til høyre på skjermen, sende en e-post til hei@hamnoy.no, eller ringe Jan Tore på tlf. 411 02 200.

HAMNØY vokser videre og ansetter Tina Lønning (33) som ny rådgiver

(PRESSEMELDING): Siden januar 2017 har HAMNØY vokst fra én til seks ansatte: – Vi har ambisjoner framover og gleder oss over å kunne vokse videre med Tina på laget, sier daglig leder Jan Tore Hamnøy. 

Siden rekruttering- og rådgivningsfirmaet HAMNØY ble etablert i desember 2014 har selskapet vokst jevnt og trutt. Antall rekrutteringsoppdrag, omsetning, resultat og antall ansatte økte i 2018 med 50 %. Fra sin base i Haugesundregionen har firmaet hele Norge som sin arbeidsplass. Siden starten har firmaet bistått 90 kunder i mer enn 250 avgjørende rekrutteringer.

Jan Tore Hamnøy forteller at den positive utviklingen har fortsatt inn i 2019.

– Det som er avgjørende er at vi i hver eneste rekruttering alltid leverer høy kvalitet, innsats, fleksibilitet og et sterkt engasjement, uavhengig av stillingstype og geografi. Det er vår drivkraft og lidenskap. Våre kunder evaluerer jevnlig vårt arbeid, og vår kundetilfredshet holder seg høy og stabil med en snittscore på 9 av 10 poeng. Å opprettholde høy kundetilfredshet er det viktigste for oss, sier Hamnøy.

– Vi er takknemlig for tilliten vi får i markedet. Vi jobber videre for å utvikle og styrke Hamnøy-laget slik at vi med høy kvalitet og god kapasitet kan arbeide hardt videre for både eksisterende og fremtidige kunder, kommenterer Hamnøy.

Ny rådgiver

Tina Lønning (33) er ansatt som rådgiver / hodejeger. Hun er opprinnelig fra Bømlo, og er bosatt i Haugesund. Hun starter i stillingen i august.

– Jeg ser frem til å bli en del av det sterke fagmiljøet til HAMNØY. For meg er service, effektivitet og kvalitet viktig, og at kunder og kandidater alltid står i fokus. Grundige og strukturerte rekrutteringsprosesser er avgjørende for utviklingen til enhver virksomhet, og gjør jobben viktig og utfordrende. HAMNØYs fokus på kvalitet og genuine engasjement for kundene er noe jeg ønsker å være en del av. Jeg tror det blir utrolig spennende å starte i HAMNØY og kan nesten ikke vente, smiler hun.

Lønning er utdannet ved Høgskulen på Vestlandet med Bachelor i administrasjon og økonomi med fordypning i ledelse, organisasjon og strategi. Etter utdanningen har hun arbeidet som salgssjef privatmarked i FK Haugesund. Før studiene arbeidet hun blant annet som butikksjef i kleskjeden Carlings.

Jan Tore Hamnøy forteller at det har vært god interesse for stillingen og en god og grundig prosess.

– Vi har vektlagt å ansette en person som vil bringe inn god praktisk og teoretisk erfaring. Hun har en sterk motivasjon og de riktige personlige egenskaper som skal til for å lykkes som rådgiver i HAMNØY. Vi tror at Tina vil bli en verdsatt rådgiver hos våre kunder, sier Hamnøy.

Ny sommerpraktikant

Kristine Valen (26) starter som praktikant / researcher mandag 13. mai. Valen, som bor i Oslo, har en bachelor i statsvitenskap fra Universitet i Oslo, og har ett år igjen av mastergrad-studier i statsvitenskap og ledelse. Praktikantperioden varer i ca. tre måneder. Hun vil arbeide sammen med resten av teamet ved selskapets kontor i Tysvær.

Jan Tore sier at det er andre året på rad at HAMNØY ansetter en sommerpraktikant.

– Vi er glad for at vi har fått en ekstra ressurs som Kristine med på laget nå i en aktiv og viktig vår- og sommerperiode. Erfaringene fra i fjor var svært gode, og vi har som målsetning å gjøre dette til en fast årlig tradisjon, avslutter han.

Stian Helgeland med ny sertifisering i Hogan

Rådgiver / hodejeger Stian Helgeland  har nå oppnådd sertifiseringer i HOGAN-personlighetstester.

EN DEL AV UTVELGELSESPROSESSEN

I rekrutteringsprosessen jobber vi i HAMNØY alltid ut i fra en stillingsprofil som definerer ønskede krav til kvalifikasjoner, erfaringer og personlige egenskaper. Vi er alle forskjellige og hvorvidt egenskapene våre er en styrke eller utfordring i en type stilling eller ulike arbeidssituasjoner avhenger av hvilke krav som stilles til stillingen.

HAMNØY bruker HOGAN Assessment Systems (HAS) til testing av personlighet, identifisering av viktige verdi- og motivasjonsdrivere, og utvikling og risikoatferd. Det interessante med HOGAN er at den ikke tar utgangspunkt i den du selv opplever at du er, men hvordan du oppleves av andre.

Avsporingstendenser i forhold personligheten din, og atferd som negativt påvirker dine prestasjoner eller andres opplevelse av deg i stressende situasjoner, er også viktige å identifisere – og særlig i ledende stillinger med resultat- og personalansvar.

Rekrutteringsprosesser krever omfattende behovsanalyse og grundighet i vurderingene. Personlighetstesting gir ingen garanti for riktig rekruttering, men brukt i sammenheng med grundig prosess og metodikk øker man sannsynligheten for å ansette en kandidat som kan levere til forventningene og kravene som stilles til stillingen.

Alle våre ansatte per dags dato er nå sertifisert i Hogan Assessment System (HAS)
Dersom du har et spørsmål til oss, eller ønsker at vi tar kontakt med deg, kan du legge inn en melding til oss i vår chat som du finner nede til høyre på skjermen, eller kontakte en av oss i team HAMNØY:

Rådgiver / hodejeger, Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200, jth@hamnoy.no

Rådgiver / hodejeger, Pål Christian Meyer, tlf. 416 68 192, pm@hamnoy.no

Rådgiver / hodejeger, Tuva Kvalevaag Simensen, tlf. 476 54 882, tks@hamnoy.no

Rådgiver / hodejeger, Stian Helgeland, tlf. 928 49 391, tks@hamnoy.no

Researcher / markedsfører, Bjørg Hildrum Saltveit, tlf. 907 37 254, bhs@hamnoy.no

Bli kjent med menneskene i HAMNØY: Stian Helgeland

Stian Helgeland (31) startet i HAMNØY 1. mars, og har allerede kommet godt inn i rollen som rådgiver / hodejeger. Han har gitt oss et kjempegodt inntrykk, og vi gleder oss til veien videre med han. Bli litt bedre kjent med Stian du også:

 

Beskriv deg selv med 3 ord?
Nøyaktig, pålitelig, smilende.

Hva ville du bli når du var liten?
Når jeg var liten var jeg travelt opptatt med å prøve ut litt av hvert, enten det var innen idrett eller på hobbybasis. Jeg kan ikke huske at jeg tenkte så mye på hva jeg ville bli når jeg ble stor, men jeg var nok som mange barn innom tankene rundt politi- eller brannmann.

Oppvekst og bosted?
Vokst opp nord i Haugesund, og nylig kjøpt hus rett ved Skeisvannet.

Hva gjør du utenom arbeidstid?
Som nevnt så har jeg og samboeren nylig kjøpt oss nytt gammelt hus. Huset har behov for noe oppussing, noe vi er godt igang med. Dette er spennende, men man kan vel trygt si at for to ufaglærte så tar ting litt tid.
De normale fritidsaktivitetene våre har blitt noe nedprioritert kan en si, men når tiden strekker til så tar jeg gjerne en tur på treningssenter eller i skog og mark. Jeg har også lidenskapelig opptatt av fotball, hovedsakelig engelsk.

Utdannelse og arbeidserfaring?
Utdannet økonom med fordypning i HR. Har arbeidserfaring som HR-Konsulent fra Adecco Finans Bergen, B2B salg fra CAPA Kinoreklame
Bergen, og fra FK Haugesund. Har også erfaring som Veileder i NAV Tysvær med fokus på å hjelpe unge mennesker ut i/tilbake til arbeid.

Hvorfor valgte du rekrutteringsbransjen?
Under min utdannelse var vi innom mange forskjellige studieemner, blant annet rekruttering og utvelgelsesprosess. Jeg synes dette var meget spennende, og valgte derfor å fordype meg innen HR hvor vi kunne fokusere mer på emnet. Det var også dette emnet vi valgte å skrive vår bacheloroppgave om, oppgaven ble skrevet for EY i Bergen.
Etter endt utdannelse søkte jeg meg til stillinger innenfor feltet rekruttering, og begynte som tidligere nevnt i Adecco. Å jobbe i et av Norges største bemanningsbyrå var spennende, jeg fikk noen lærerike år her før jeg bestemte meg for å spisse salgskompetansen før «hjemreisen» til Haugesund. Siden jeg sluttet i Adecco så var planen hele tiden å vende tilbake til rekrutteringsbransjen, og når muligheten til å bli med på laget i HAMNØY dukket opp, så var jeg ikke i tvil om at tiden var inne.

Hva er det kjekkeste med å være rådgiver/rekrutterer?
Det er vanskelig å trekke frem ett punkt om hva som er «det kjekkeste», men jeg liker veldig godt når det blir en tilnærmet perfekt match mellom kunde/rolle og kandidat etter en grundig prosess.
I tillegg til dette så må jeg trekke frem muligheten til å møte så mange interessante og flinke mennesker, både kunder og kandidater.

Hvor ser du for deg Hamnøy om fem år?
Om fem år har vi fortsatt hovedkontor på Haugalandet. Vi er nok en god del flere ansatte, men vi er fortsatt sterkt forankret i vår måte å arbeide på og våre verdier.
Rådgivning og rekruttering er fortsatt hovedproduktet, men vi har nok et bredere spekter av tjenester å tilby våre kunder.
Jeg ser også for meg at vi har noen strategisk plasserte lokalkontor rundt om i Norge.

Livsmotto
Om det er et livsmotto er jeg usikker på, men jeg synes kardemommeloven er fin:

«Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.»

Kristine Valen ansatt som praktikant i HAMNØY

Kristine Valen (26) er engasjert som sommerpraktikant i rekruttering- og rådgivningsfirmaet HAMNØY. Valen, som bor i Oslo, har en bachelor i statsvitenskap fra Universitet i Oslo, og har ett år igjen av mastergrad-studier i statsvitenskap og ledelse. Praktikantperioden varer i ca. tre måneder.

Kristine Valen sier i en kommentar at hun ser frem til å lære litt om ulike sider av virksomheten og bransjen.

– Jeg synes rekrutteringsbransjen virker spennende. Etter studiene har jeg lyst til å finne meg en jobb der jeg får jobbe med både mennesker og business, og en praktikantstilling i HAMNØY er en perfekt mulighet for meg til å bli bedre kjent med firmaet, bransjen og meg selv, sier Valen i en kommentar.

– Å bidra til gode ansettelser er avgjørende og viktig for utviklingen til alle selskaper. I HAMNØY vil jeg først og fremst arbeide med å identifisere og søke frem kandidater til aktuelle oppdrag – og selv om det blir mye nytt vil jeg bidra med et solid engasjement og en analytisk tilnærming til oppgavene.

– Jeg har latt meg imponere over hva teamet i HAMNØY har fått til på relativt kort tid og gleder meg til å  få være en del av firmaet i denne perioden, avslutter Valen.

Jan Tore Hamnøy sier i en kommentar at HAMNØY opplever god vekst både i antall oppdrag, kunder og kandidater.

– Vi er takknemlig for tilliten vi får i markedet – og ser frem til å arbeide hardt videre for våre kunder. Vi er glad for at vi har fått en ekstra ressurs som Kristine med på laget nå i en aktiv og viktig vår- og sommerperiode. Dette er andre året vi rekrutterer en sommerpraktikant. Erfaringene fra i fjor var svært gode, og vi har som målsetning å gjøre dette til en fast årlig tradisjon.

Bruk kart og kompass. Vit alltid hvor du er.

Påsketid er for mange synonymt med turtid. Uansett om du er en fersking eller en dreven fjellvandrer, anbefaler vi at du har Fjellvettreglene med deg på tur – hele året. På samme måte som i en rekruttering handler godt vett ikke bare om hva du skal og ikke skal, men om å ha et bevisst forhold til valgene du tar før, under og etter.

Når påskehøytiden er forbi står straks mai for tur. Etter påsken vil det for mange virksomheter være på høy tid å igangsette nye ansettelsesprosesser. Vår og sommer er høysesong for rekrutteringer. I løpet av sommerperioden er det erfaringsmessig stor bevegelse i arbeidsmarkedet. Det er mange fallgruver du kan gå i når du skal ansette en ny medarbeider. Vi i team HAMNØY har derfor latt oss inspirere av Fjellvettreglene og laget Rekrutteringsvettreglene.

Fjellvettreglene

1 – Planlegg turen og meld fra hvor du går
2 – Tilpass turen etter evne og forhold
3 – Ta hensyn til vær- og skredvarsel
4 – Vær forberedt på uvær og kulde, selv på korte turer
5 – Ta med nødvendig utstyr for å kunne hjelpe deg selv og andre
6 – Ta trygge veivalg. Gjenkjenn skredfarlig terreng og usikker is
7 – Bruk kart og kompass. Vit alltid hvor du er
8 – Vend i tide, det er ingen skam å snu
9 – Spar på kreftene og søk ly om nødvendig

Les mer om Fjellvettreglene hos UT.no

Rekrutteringsvettreglene

1 – Planlegg rekrutteringen og meld fra hvor du skal
2 – Tilpass rekrutteringen etter evne og forhold
3 – Ta hensyn til markedet og andre ytre forhold
4 – Vær forberedt på at rekrutteringsprosessen ikke alltid går som planlagt
5 – Benytt nødvendige verktøy i utvelgelsen for å hjelpe deg selv til å identifisere den beste kandidaten
6 – Ta trygge valg. Gjenkjenn negativ adferd og feil motivasjon
7 – Bruk «kart og kompass». Vit alltid hvor du er og hvor du skal
8 – Vend i tide, det er ingen skam å snu
9 – Spar på kreftene og søk profesjonell rekrutteringshjelp

Godt rekrutteringsvett handler ikke bare om hva du skal og ikke skal, men om å ha et bevisst forhold til valgene du tar før, under og etter ansettelsen. Uansett om du er en fersking eller en dreven rekrutterer, anbefaler vi at du har Rekrutteringsvettreglene med deg i tankene – hele året.

Kontakt din rådgiver i dag. Vi står klar for å hjelpe deg trygt i hamn. 

Vi ønsker alle en riktig god påske, god tur og god rekruttering!