Økt kapasitet og god vekst. Slik gikk det for HAMNØY i 2018.

Les om hvordan året 2018 var for oss i HAMNØY.

I 2018 har vi latt virksomheten vokse fra fire ansatt til seks for å bygge et solid og kompetent team. Vi består nå av fem hodejegere og en researcher / markedsfører, både for kunder på Haugalandet og i resten av landet. Satsingen har gjort at vi har blitt en enda mer robust, fleksibel og effektiv samarbeidspartner for våre kunder, noe som har vært avgjørende for den gode utviklingen i oppdrag det siste året.

Team Hamnøy

HER ER LITT AV DET SOM HAR SKJEDD HOS HAMNØY I 2018:

  • Vi har i løpet av året utvidet teamet fra fire til seks ansatte. Ansatt nummer fem startet 1. oktober 2018 og ansatt nummer seks starter hos oss ca. 1. mars 2019. I 2018 engasjerte vi i tillegg for første gang en praktikant. Praksisperioden varte i fire måneder.
  • Antall jobbsøkere: Ca. 2.000
  • Fra 2017 til 2018 har vi en økning på 50 prosent i antall rekrutteringsprosesser fra A-til-Å. I 2018 har vi samlet vært engasjert i 110 ansettelser.
  • Siden starten for ca. fire år siden har vi samlet 81 kunder. I 2018 har vi blant annet blitt godt kjent med 30 nye kunder
  • Med base i Haugesundregionen har vi hele Norge som arbeidsplass. 58 prosent av våre oppdrag i 2018 er i Haugesund-regionen. Våre øvrige oppdrag er spredt over hele Norge. I år har vi vært engasjert i rekrutteringsprosesser fra Lyngen i nord til Risør i sør. I 2018 har vi også bistått en av våre kunder med rekrutteringsbehov i Canada og Sverige. Se noen av våre kunder her
  • Et delmål for 2018 var å få mer erfaring med rekrutteringsbistand til offentlig sektor. I 1. kvartal 2018 bisto vi Karmøy kommune i ansettelsen av ny teknisk sjef. Vi fikk gode tilbakemeldinger på vårt arbeid, les gjerne utsagn fra oppdragsgiver her
  • Vekst er ikke et mål i seg selv, men en konsekvens av god innsats og gode ansettelser. Vi har vokst kontrollert og stegvis, og har en god, ryddig og sunn økonomi, noe som er viktig både for våre kunder, kandidater, leverandører, ansatte, eier og samfunnet. Vi har et langsiktig perspektiv i alt vi foretar oss.
  • I 2018 har vi opprettholdt en stabil og god kundetilfredshet på 9 av 10 poeng
  • Vi får gode tilbakemeldinger fra kandidater i våre kandidatundersøkelser. Vi scorer høyt i alle deler av prosessen, men spesielt godt på tilgjengelighet, informasjon underveis i rekrutteringsprosessen og intervjuopplevelse
  • Vi investerer kontinuerlig i aktuell og nødvendig fagkompetanse, både innen rekruttering og markedsføring. I 2018 har vi gjennomført kursing og sertifisering som gjør at alle våre ansatte nå er sertifiserte testbrukere i de aktuelle verktøyene vi benytter i våre prosesser. To medarbeidere er sertifisert som rekrutterer i henhold til DNV-GL-standard for rekrutterere.
  • Vi har i år oppnådd en betydelig vekst for vårt nettsted Hamnoy.no:
    • Unike brukere – samlet hele året: 60.500 (33.000 i fjor)
    • Antall økter – samlet hele året: 87.600 (50.700 i fjor)
    • Antall sidevisninger – samlet hele året: 129.500 (107.300 i fjor)
  • Over 1.700 personer følger nå HAMNØY på LinkedIn og samlet har vi som rådgivere og firma et stort nettverk på Linkedin med mer enn 20.000 personer i vårt nettverk. Jan Tore har over 11.250 personer i sitt nettverk på Linkedin, mens hodejeger Pål Christian har mer enn 10.500 i sitt nettverk. Tuva, Else-Margrete og Bjørg er alle svært aktive på Linkedin og utvider sitt nettverk dag for dag. Inviter oss gjerne inn i ditt nettverk og legg til vårt firma i sosiale medier for å holde deg oppdatert om aktuelle stillinger og relevant nytt
  • Vår Facebook-side har rett i overkant av 2.300 følgere. Slå gjerne følge du også
  • Vi har mer enn 500 mottakere av vårt e-nyhetsbrev – og antall abonnenter stiger ukentlig
  • På Twitter har vi i dag 254 følgere – og vår Instagram-konto har 657 følgere
  • i 2018 har vi lagt ned et solid arbeid i å formalisere og profesjonalisere våre rutiner knyttet til behandling av personopplysninger. I sommer lanserte vi vår oppdaterte personvernerklæring og arbeidet med å forberede GDPR har vært bevisstgjørende, nyttig og utviklende for vårt rekrutteringsteam. I praksis handler personvern om gode holdninger, riktig adferd og gode rutiner.
  • I februar samlet vi vårt team i nye og moderne kontorlokaler i kontorbygget LØÅ i Tysvær. I oktober utvidet vi arealet med et nytt møterom.
  • Hamnøy AS ble etablert av Jan Tore Hamnøy i desember 2014. Vi kan se tilbake på fire år med jevn og god vekst i kunder, inntekter, resultat og ansatte. I 2018 har vi omstrukturert eierskapet og etablert Hamnøy Holding AS med Hamnøy AS som et heleid datterselskap. Les om endringen her
  • Vi har forventninger til 2019 – og ser frem til å bli kjent med nye mennesker – både nye kunder og kandidater. Vi ser frem til å forsterke og videreutvikle vår relasjon med våre kunder – og hjelpe våre kunder trygt i hamn med avgjørende rekrutteringer også i det nye året.

Vår målsetning for 2019 er enkel, men klar: Vi skal bli enda bedre til å levere god rekruttering til enda flere. Vi skal være fremtidsorienterte og klar for å møte de utfordringene som måtte komme.

På full fart inn i 2019 jobber vi med 16 aktuelle stillingsmuligheter. Kanskje en av disse er aktuell for nettopp deg? Sjekk ut mulighetene og ta kontakt om du er interessert i dialog med oss om nye jobbmuligheter.

Har du et rekrutteringsbehov? Ta kontakt – så avtaler vi en samtale.