Karmøy kommune søker etter virksomhetsleder – kart og oppmåling

Virksomhetsleder - kart og oppmåling Karmøy kommune

Karmøy kommune søker nå etter en engasjert og tillitsbyggende virksomhetsleder for kart og oppmåling. Virksomheten er en del av sektor areal- og byggesak, bestående av 43 ansatte med blant annet ingeniører, arkitekter og jurister. Sektoren skal ivareta kommunens reguleringsplaner, byggesaksbehandling,  tilsyn og ulovlighetsoppfølging, kart-/oppmåling oppgaver m.m. Vi skal være en aktiv medspiller som leverer gode tjenester til innbyggere og næringsliv. 

Som virksomhetsleder for kart og oppmåling vil du ha overordnet ansvar for kommunens matrikkelføring, eiendomslandmåling og geografiske informasjonssystemer (GIS). Videre vil du ha økonomi og personalansvar for ca. 12 personer. Vi ser etter kandidater som evner å kombinere faglig ferdighet med helhetstenkning. Stillingen rapporterer til sektorsjef. 

ANSVAR OG OPPGAVER:

  • Lederansvar for kart og oppmåling
  • Personal- og økonomiansvar for virksomheten
  • Overordnet ansvar for kommunens matrikkelføring, eiendomslandmåling og geografiske informasjonssystemer (GIS)
  • Oppfølging av rutiner, prosedyrer og kvalitets- og avviksoppfølging
  • Stedfortreder for sektorsjef

ØNSKET UTDANNING OG KVALIFIKASJON:

  • Relevant høyere utdanning, eksempelvis: sivilingeniør, ingeniør, jordskiftekandidat, jurist
  • Bør ha ledererfaring innen fagområdet
  • Relevant arbeidserfaring
  • Erfaring fra kommunal sektor er en fordel. 
  • Innsikt i relevant lovverk som matrikkelloven, seksjoneringsloven, geodataloven og plan- og bygningsloven
  • Gode språkferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • God på å planlegge og strukturere egen hverdag
  • Kommuniserer godt med interne og eksterne aktører
  • Er utadvendt og liker å ta en aktiv rolle i samarbeid med andre
  • Innehar gjennomføringsevne og er engasjert i nye utfordringer
  • Evner å motivere og skape engasjement hos dine medarbeidere

Vi tilbyr en solid og tverrfaglig arbeidsplass i en organisasjon med et positivt arbeidsmiljø og faglige utfordringer. Vi tilbyr ordnede arbeidsforhold med gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid og lønn etter avtale. Arbeidssted vil være på Rådhuset i Kopervik.

For mer informasjon, ta kontakt med areal og byggesakssjef, Runar Lunde, tlf. +47 472 90 854 . Du kan eventuelt ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Lisa Røgelstad, tlf. +47 466 51 199. 

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknad. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig. 

Søknadsfrist: 16. august 2021. Søknader behandles fortløpende. 

Tiltredelse: Etter nærmere avtale.