Kirkens Bymisjon søker innkjøpsansvarlig

Innkjøpsansvarlig Kirkens Bymisjon

Vi ser etter deg som ønsker det overordnede ansvaret for å utvikle og iverksette en felles innkjøpsstrategi for Kirkens Bymisjon. Vår nye innkjøpsansvarlig vil bli en viktig ressurs i å identifisere forbedringer og optimalisere prosesser for å oppnå bedre innkjøp og besparelser.

Stillingen er nyopprettet, og vil rapportere til økonomidirektør. Arbeidssted er ved landsadministrasjonen i Oslo sentrum, men fleksible løsninger er mulig.

Ansvar og arbeidsoppgaver

Som innkjøpsansvarlig i Kirkens Bymisjon vil du få det overordnede ansvaret for å lede utviklingen av innkjøp i organisasjonen. Du vil ha en aktiv rolle i profesjonaliseringen av system, prosedyrer og innkjøpsprosesser. I rollen som innkjøpsansvarlig vil du jobbe tett mot de ulike områdene i Kirkens Bymisjon for å implementere og følge opp gode rutiner for innkjøp. 

Dine andre sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver blir å

  • være en rådgiver for avdelingene i innkjøpsprosesser 
  • forhandle gode avtaler og følge opp kontrakter og leverandører
  • forbedre, strukturere og effektivisere metodikk og rutiner
  • vurdere behovet for å bygge en innkjøpsavdeling/funksjon og ev. etablere denne

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vår nye innkjøpsansvarlig er en god relasjonsbygger og evner å se muligheter og skape endring. Vi ser etter deg som har noen års relevant arbeidserfaring innenfor innkjøp og/eller anskaffelse i komplekse organisasjoner. I denne rollen vil du samarbeide med personer på tvers av våre avdelinger og virksomheter over hele landet. For å klare dette er det viktig å være initiativrik, strukturert og løsningsorientert. For å trives i rollen ser vi for oss at du har et stort samfunnsengasjement og motiveres av å bidra til bedre innkjøp i Kirkens Bymisjon. 

Videre vil det være en fordel om du har

  • høyere relevant utdanning innen eksempelvis økonomi, innkjøp, jus e.l.
  • god erfaring fra anbudsprosesser og forhandlinger 
  • god systemforståelse og gode ferdigheter i Excel 
  • kommuniserer klart og tydelig 
  • god forretningsforståelse 
  • god forståelse for risiko og muligheter som ligger i innkjøpsprosesser

Kirkens Bymisjon er en livssynsåpen organisasjon. Vi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og være en organisasjon med like muligheter for mennesker, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion/livssyn, funksjonsevne, alder, seksuell legning og orientering eller hull i CV’en.

Den som ansettes må kunne arbeide i overensstemmelse med Kirkens Bymisjons målsetninger og verdier.

Hvorfor Kirkens Bymisjon?

  • En meningsfylt arbeidshverdag med store påvirkningsmuligheter
  • Muligheten til å arbeide sammen med faglig dyktige og engasjerte kolleger, samarbeidspartnere og frivillige.
  • Store muligheter for faglig og personlig utvikling

Lytt til Stillingspodden fra HAMNØY hvor økonomidirektør, Per Bjørner Myrbostad, forteller mer om stillingen og organisasjonen. 

 

Ønsker du mer informasjon om stillingen? 

Ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiverne

  • Cathrine Vikse Johansen, tlf. 976 09 098
  • Marita Eltvik Hansen, tlf. 909 31 870
  • Allette Solberg, tlf. 900 20 132 

Registrer og send inn CV og søknad, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt – også overfor oss i Kirkens Bymisjon i den innledende fasen (hvis det er ønskelig).

Søknadsfrist: 13. mai – søknader vurderes fortløpende.

Tiltredelse etter avtale.